Архив

Продажбите на автомобили в Европа нарастват през март, Tesla пада с 28,2%

Продажбите през март в Европейския съюз, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия се повишиха до 1,42 милиона автомобила, показват данните на ACEA.

Шофьорите избягват марката електрически автомобили на Илон Мъск, тъй като конкуренцията от Китай се засилва и някои протестират срещу политическите му възгледи.

reuters.com/business/autos-transportation

24 април (Reuters) – Продажбите на нови автомобили в Европа на Tesla са спаднали с 28,2% през март спрямо година по-рано, въпреки че общите продажби на електрически превозни средства с батерии са нараснали с 23,6% през месеца, според данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

Работник прикрепя част към автомобил Mercedes-Maybach на производствена линия на "Factory 56", едно от най-модерните халета за сглобяване на електрически и конвенционални автомобили в света на германския автомобилен производител Mercedes-Benz, в Зинделфинген близо до Щутгарт, Германия

Работник прикрепя част към автомобил Mercedes-Maybach на производствена линия на „Factory 56“, едно от най-модерните халета за сглобяване на електрически и конвенционални автомобили в света на германския автомобилен производител Mercedes-Benz, в Зинделфинген близо до Щутгарт, Германия

Общите продажби на нови автомобили в Европа са нараснали с 2,8% през месеца, подсилени от двуцифрени скокове във Великобритания и Испания, тъй като печалбите на EV компенсират спада при бензиновите и дизеловите автомобили, показват данните.

Спадът на продажбите на Tesla в Европа допълва признаците, че шофьорите избягват марката електрически автомобили на Илон Мъск, тъй като конкуренцията от Китай се засилва и някои протестират срещу политическите му възгледи.

Европейските производители на автомобили също се борят с конкуренцията от Китай, докато се борят да намалят високите разходи на вътрешните пазари и сега се борят с ефектите от 25% мита на президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на автомобили, което замъглява перспективите пред индустрията.

145% вносни данъци на Тръмп върху вноса от Китай – и ответните мита на Пекин – също понижиха прогнозите за глобален растеж, което повиши нови рискове за автомобилните компании.

Продажбите през март в Европейския съюз, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия се повишиха до 1,42 милиона автомобила след спад в продължение на два месеца, показват данните на ACEA.

Регистрациите във Volkswagen и Renault са се  увеличили съответно с 10,3% и 13,0%.

Продажбите на Тесла паднаха за трети месец, с 28,2% на годишна база, а делът им от общия пазар намаля до 2% от 2,9% преди година.

В ЕС общите продажби на автомобили са намалели с 0,2% на годишна база, намалявайки за трети месец, въпреки че регистрациите на електрически (BEV), хибридни електрически (HEV) и плъгин хибридни (PHEV) автомобили са се увеличили съответно със 17,1%, 23,9% и 12,4%.

Електрифицираните превозни средства – BEV, HEV или PHEV – продадени в блока, представляват 59,2% от регистрациите на леки автомобили през март, спрямо 49,1% през предходната година.

1 прод chartСред най-големите пазари в ЕС продажбите в Испания и Италия са се увеличили съответно с 23,2% и 6,3%, докато във Франция и Германия са намалели с 14,5% и 3,9%.

Във Великобритания регистрациите са се увеличили с 12,4%.

Натрупаната лентова диаграма показва дела на регистрациите на нови автомобили по вид гориво в ЕС между периода януари – март на 2024 г. и 2025 г.2 прод chart

Множеството стълбови диаграми показват продажбите на акумулаторни електрически превозни средства на Tesla и пазарнияr им дял в ЕС между януари 2024 г. и март 2025 г.

Пазарни експерти казват, че нарастващият интерес към електрически автомобили в Европа, вторият по големина пазар на електромобили в света, се дължи до голяма степен на новите цели на ЕС за емисии и пускането на по-евтини електрически модели, въпреки че ЕС наскоро предложи разхлабване на целите.