Архив

Citroën стартира производството на новия C3 в завода на Stellantis в Крагуевац, Сърбия

  • Този допълнителен производствен капацитет в Сърбия допълва производството на модела в Търнава, Словакия.
  • Пускането в експлоатация на тази поточна линия в Сърбия потвърждава амбицията на Citroën да произвежда достъпни електрически модели в сърцето на Европа и е свидетелство за силния търговски старт на новия C3.

Първото тримесечие моделът зае второ място по продажби на citroenелектрически автомобили във Франция и трето място по общи продажби на френския и италианския пазар. Общо са приети над 130 000 поръчки от старта досега, като 30% от тях са за електрическите версии.

Този успех е признание за смелостта зад един модел, предлаган с бензиново, хибридно и електрическо задвижване – който прави мобилността достъпна, без компромис с комфорта, многофункционалността и представянето в ежедневието.

Citroën оборудва новия C3 с нов производствен инструмент, като започва сглобяването на своя бестселър в завода на Stellantis в Крагуевац, в централна Сърбия.

След споразумение между Stellantis и Министерството на икономиката на Сърбия, фабриката беше напълно модернизирана в периода 2022 – 2024 г., за да посрещне новата платформа Smart Car и да насърчи производството на електрически модели. Производството осигурява заетост на над хиляда души и се отличава с високо ниво на качество и продуктивност, благодарение на модерни, автоматизирани и роботизирани производствени линии. Този индустриален избор е от ключово значение за възможността на марката да предлага компактен, многофункционален и достъпен модел, произведен в Европа.

Всичко в новия C3 е проектирано с мисъл за атрактивна ценова позиция – от семплия, но изразителен стил, през избора на индустриална локация, до въвеждането на новата платформа Smart Car и внимателно подбраното оборудване на борда. Новият C3 има за цел да превърне автомобила в достъпен символ на свобода, насочен към енергийната трансформация, без компромис с комфорта, дизайна, гъвкавостта на употреба и очакваното от клиентите в този сегмент оборудване.

Тези предимства се оказват изключително привлекателни – новият C3 вече е събрал над 130 000 поръчки, въпреки че се появи в търговската мрежа на Европа едва през последното тримесечие на 2024 г. До края на първото тримесечие на 2025 г. моделът е стабилно позициониран на трето място по продажби във Франция и Италия и заема второ място по продажби на електрически автомобили във Франция. 30% от продажбите на C3 от старта до момента са за електрическата версия. Производството в Сърбия допълва капацитета на завода в Търнава, Словакия, където се произвежда и новият C3 Aircross, който в момента също се лансира.

Новият C3 осигурява достъп до мобилност – независимо от избрания енергиен източник. Това е четвъртото поколение на емблематичния модел на Citroën, чиято история вече надхвърля 5,6 милиона продажби. Новият C3 предлага още по-голям комфорт благодарение на окачването Citroën Advanced Comfort®, което допълва преработените седалки Advanced Comfort® и концепцията C-Zen lounge на арматурното табло. С външен вид, вдъхновен от SUV дизайна, моделът запазва компактността и пъргавината на предходното поколение, като същевременно предлага повече простор и по-лесен достъп до купето.

Създаден от самото начало с мисъл за електрическо задвижване, моделът се предлага с бензинов, хибриден – осигуряващ гъвкавост и лекота на употреба – и изцяло електрически вариант с пробег над 320 км (по цикъла WLTP). Ценовата му позиция категорично се откроява спрямо класическите предложения в сегмента.