Auto Shanghai: BYD разкрива разширен луксозен SUV и PHEV комби
През първото тримесечие на 2025 г. BYD претендира за титлата на най-големия производител на електромобили в света.
Следователно очакванията за голяма продуктова офанзива в Auto Shanghai бяха високи, но BYD избра по-премерен подход, разкривайки избрани допълнения към своето портфолио, които са насочени към специфични ниши, а не към широка гама нови модели.
carnewschina.com, cnevpost.com (и двата Yangwang U8L), cnevpost.com (10 000-ия Yangwang), carnewschina.com (Seal 06 DM-i), cnevpost.com (Denza Z Concpet)
Отличителният автомобил на щанда на BYD несъмнено е Yangwang
U8L, удължена версия на вече внушителния луксозен SUV от премиум дивизията на марката. U8L е удължен с 20 сантиметра, за да предложи по-просторна и разкошна шестместна конфигурация с четири индивидуални задни седалки. Удълженото междуосие вече е с размери 3,25 метра, увеличавайки общата дължина до 5,40 метра – с 8,1 сантиметра по-дълго от стандартното U8 Luxury Edition. Увеличението до голяма степен се дължи на липсата на външно монтирано резервно колело.
Според BYD удълженото пространство е особено полезно за пътниците на третия ред. U8L, твърди BYD, дори надминава Rolls-Royce Cullinan в своя клас.
U8L е базиран на платформата e4 на BYD, която разполага с четиримоторно електрическо задвижване – по един двигател на колело – предлагащо 880 кВт комбинирана мощност и до 1280 Нм въртящ момент. Това обаче не е чист BEV. U8L е конфигуриран като електрическо превозно средство с разширен пробег (EREV), с 2,0-литров бензинов двигател, който служи като генератор. Задълженията по окачването се управляват от хидравличната система за контрол на каросерията DuSus-P на BYD, а превозното средство е оборудвано с пакета за подпомагане на водача от най-високо ниво „God’s Eye A“, който включва тройни сензори Lidar.
Цената не е разкрита, но с емблемите на марката от 24-каратово злато, налични като опция, U8L е ясно насочен към върха на луксозния пазар. Докато стандартният U8 се харесва на собствениците-шофьори, U8L е позициониран повече към клиентела с шофьори – един от малкото сегменти, където чуждестранни марки като Mercedes-Benz (с GLS) все още държат власт в Китай.
Трябва да се отбележи, че Yangwang наскоро отпразнува доставката на своето 10 000-но превозно средство – U8 – точно преди автомобилното изложение в Шанхай.
В другия край на спектъра, BYD представи нов комби вариант на своя Seal 06 DM-i plug-in хибрид. Седанът Seal 06 DM-i вече е продал над 220 000 бройки от дебюта си миналата година, а новият Seal 06 DM-i Wagon добавя практичност към серията Ocean Series. Комплексът е дълъг 4,85 метра, широк 1,89 метра и висок 1,51 метра, с междуосие 2,79 метра. Той съчетава 1,5-литров бензинов двигател с мощност 74 кВт и електромотор със 120 или 160 кВт. Обхватът само на електричество се оценява съответно на 53 км или 83 км при по-щедрия цикъл CLTC.
Напълно електрическа версия, Seal 06 EV, се очаква през Q2. Това ще бъде седан с дължина 4,72 метра и междуосие от 2,82 метра, предлагащ две опции за задвижване – конфигурации с един двигател със 110 или 160 кВт. Очаква се цените да варират между 120 000 и 150 000 юана (приблизително 14 500 до 18 000 евро), въпреки че BYD все още не е потвърдила тези цифри.
През третото тримесечие SUV вариантите ще следват под табелката Sealion 06, включително версиите PHEV и BEV. Sealion 06 е с дължина 4,81 метра и споделя междуосието от 2,82 метра. Дизайнът му е насочен повече към стила на живот, отколкото към полезността. Очаква се Sealion 06 DM-i да включва 160 кВт PHEV настройка, докато Sealion 06 EV ще се предлага в три конфигурации: 170 кВт, 180 кВт и версия с двоен двигател AWD със 110 кВт отпред и 280 кВт отзад. Цените вероятно ще паднат между 160 000 и 200 000 юана (приблизително 19 300 до 24 000 евро).
Също така в Auto Shanghai марката Denza на BYD, която току-що отпразнува своя европейски дебют, представи Denza Z Concept, елегантен електрически спортен автомобил. Той включва системата за окачване DiSus-M на BYD и технологията за кормилно управление. Въпреки че не са споделени подробности относно задвижването или производството, BYD твърди, че Denza Z цели да съперничи на Porsche 911 както по отношение на производителност, така и по привлекателност.
Накратко: разтегнат луксозен SUV, ново комби PHEV, концепция за спортен автомобил и пътна карта за допълнителни варианти. Може да не е поток от новости, но представянето на BYD Auto Shanghai отразява неговия стратегически подход – фокусиране върху големите дебюти според собствените си условия. Очаквайте повече разкрития от EV гиганта с напредването на годината.