Архив

Mercedes-Benz CLA влиза в серийно производство

След съобщенията през април за началото на серийното производство, Mercedes потвърди, че неговият изцяло електрически CLA е влязъл в производство в завода в Ращат

Изображение: Mercedes-Benz

mercedes-benz.com,04.06.2025 г. 

Още през април Mercedes-Benz коментира предполагаемото начало на серийното производство, като заяви, че в момента е във „фаза на нарастване“ – което new-mercedes-benz-cla-cropped-1400x933обикновено се отнася до периода, в който пилотното производство се мащабира от малък обем до серийно производство. Книгите за поръчки бяха отворени в края на април, като новият CLA е наличен за поръчка в Германия на начална цена от прибл. 56 000 евро.

Mercedes-Benz вече официално потвърди серийното производство на новия изцяло електрически CLA в завода в Ращат, обект, в който според съобщенията Групата е инвестирала стотици милиони евро. Главният изпълнителен директор Ола Келениус каза: „Mercedes-Benz поставя началото на нова ера с CLA. Това също е изявление: ние сме убедени в дългосрочния успех на електромобилността. Най-добрият аргумент за това са топ продукти като CLA. За да гарантираме, че те също ще бъдат „произведени в Германия“ в бъдеще, ние като компания инвестираме в местоположението, но също така се нуждаем от рамкови условия, които са конкурентни.“

Заводът в Ращат се доставя с компоненти от няколко други производствени съоръжения на Mercedes в Германия. Електрическите задвижващи агрегати и оси идват от завода Stuttgart-Untertürkheim, докато компонентите на каросерията, структурните части и частите на каросерията идват от Kuppenheim. Батериите са от Каменц.

Оттогава Mercedes заяви, че производството в Ращат предвещава „следващия етап от производството на автомобили“. На практика това означава, че сега в завода се използват всички видове цифрови технологии. В прессъобщение компанията пояснява: „С интегрирането на изкуствения интелект, дигиталния близнак и за първи път на операционната система Mercedes-Benz (MB.OS) в цифровата производствена екосистема MO360, компанията последователно прилага своя подход „Първо цифрово“.

Стартът на производството на CLA в Ращат беше предшестван от широко преустройство на съществуващо монтажно хале „за рекордно кратко време“, според Mercedes-Benz. В подготовката за производството на първия модел от новото продуктово поколение, заводът виртуално начерта преустройството на халето предварително за първи път, преди да го пусне в експлоатация. В рамките на седмици нова производствена линия беше конфигурирана и оптимизирана в зала 4.0 с помощта на високопрецизни цифрови симулационни техники, което позволява реализирането на значителен потенциал по отношение на времето и разходите за изграждане.

Ращат няма да остане единственият обект, където се произвежда CLA: След постепенното нарастване, Beijing Benz Automotive Co. (BBAC) в бъдеще ще произвежда CLA, включително батериите и електрическите задвижващи модули, за китайския пазар. Освен това, като част от производствената мрежа, включваща унгарския завод на Mercedes-Benz в Кечкемет, други модели от новата фамилия автомобили ще последват след началото на производството на CLA. Батериите за производство в Кечкемет идват от собствената фабрика за батерии на компанията. Електрическите задвижващи агрегати идват от дъщерния завод в Себеш, Румъния.

Новият CLA е първият модел, базиран на новата MMA платформа. Mercedes-Benz представи серийната версия на CLA в средата на март. Първоначално се предлага само версията със задно задвижване CLA 250+, която има WLTP пробег от почти 800 километра. Има 200-кВт задвижване на задната ос и 85-кВтч батерия с капацитет на зареждане до 320 кВт. Благодарение на превключването към 800 волта е възможно време за зареждане от 22 минути от десет до 80 процента. Версията със задвижване на четирите колела с мощност 260 кВт, CLA 350 4MATIC, трябва да се появи скоро след това.

Между другото, Mercedes-Benz твърди, че работи особено устойчиво в логистиката: Готовите CLA от Rastatt се транспортират в електрически камиони от партньорската компания Galliker на разстояние от 600 км от Ращат до Зеебрюж в Белгия, където се намира едно от най-важните пристанища за международен автомобилен транспорт. Galliker вече използва превозни средства за електрически автомобили от известно време, транспортира превозни средства Mercedes до Швейцария с електрически превозни средства за автомобили от 2024 г. и поддържа логистиката на завода на Porsche с електрически камиони.