Архив

VW разглежда високопроизводителния ID.2 R с двигатели в колелата

Говори се, че VW си играе с идеята за особено високопроизводителен ID.2 R, който може да стане първият модел на марката със задвижване на всички колела с помощта на двигатели в колелата. Ако VW даде зелена светлина, ID.2 R ще стои над вече потвърдения ID.2 GTI в гамата.

Изображение: Volkswagen

autocar.co.uk,

ID.2 е базиран на платформата MEB Small, която поддържа задвижване на предните колела. Въпреки това, както съобщава британското издание Autocar, позовавайки се на VW разглеждавътрешни източници, VW в момента проучва възможността за разширяване на системата до задвижване на четирите колела благодарение на двигателите на задните колела – по-специално във връзка с ID.2 R. „R“ се отнася до под-бранда на групата за представяне, позициониран над линията GTI.

Според Autocar потенциалният ID.2 R по този начин ще бъде позициониран над ID.2 GTI не само по име, но и по производителност – като в доклада се споменава мощност от около 295 кВт, в сравнение с 210 кВт за GTI.

Твърди се, че R дивизията е стартирала цялостна инициатива за изследване на производителността и потенциала за векторизиране на въртящия момент на двигателите в колелата. Задвижването, което се разглежда за ID.2 R, ще запази предния електромотор и силовата електроника на GTI, отбелязва Autocar, „но добавя два независимо контролирани електрически мотора на главината в задните колела“. Тази настройка има за цел да осигури значително повишаване на производителността – без компромис с пространството за зареждане.

Съобщава се, че предстои техническо партньорство със специалист по двигатели на колелата от Балканите. Въпреки това, използването на двигатели в колелата все още се оценява. VW също така проучва дали една по-конвенционална концепция може да бъде жизнеспособна.

Ако VW в крайна сметка въведе двигатели в колелата, „последствията за останалата част от гамата MEB Plus са също толкова значими“, според Autocar. Изданието спекулира, че VW може да пусне системата за задвижване на четирите колела със задни двигатели в компактните кросоувъри и SUV автомобили – без компромис с архитектурата.