Архив

Alpine пуска A290 Rallye – първия си електрически рали автомобил за клиенти

Alpine представи A290 Rallye, първият си електрически рали автомобил, предназначен за състезания за клиенти, преди дебюта му на ралито Rouergue Rodez Aveyron Occitanie. Моделът отбелязва 70-годишнината на марката с ясен фокус върху въглеродно неутралните състезания.

Изображение: Alpine

alpinecars.com

Разработен от екипите на Viry-Châtillon и сглобен в състезателната работилница на Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé, A290 Rallye е базиран на стандартното шаси на A290, Alpineадаптирано за рали със специфично окачване, амортисьори ALP Racing Suspension и специални 8 x 18” EVO Corse джанти, оборудвани с гуми Michelin Pilot Sport A.

Задвижващият механизъм е с електрически двигател с мощност 160 кВт, доставящ 300 Нм към предния мост чрез диференциал с ограничено приплъзване ZF. Батерията предлага капацитет от 52 кВтч (400 V DC). Спирачната ефективност се осигурява от предни 6-бутални моноблокови спирачни апарати с 350 мм дискове и задни еднобутални спирачни апарати с 280 мм дискове, комбинирани с хидравлична ръчна спирачка и рали ABS системата на Alpine Racing.

„A290 вече е на стартовата линия“, казва Alpine, позиционирайки автомобила като врата към електрическите състезания. в рамките на купи с една марка и отворени събития. Преди края на 2025 г. във Франция ще стартира едно рали предизвикателство за първоначалните клиентски екипи, подкрепено от висококачествения технически опит на Alpine, специално разработената инфраструктура за зареждане и специфичните награди.

Интериорът отговаря на стандартите за безопасност на FIA със заварена клетка за окачване и седалки тип „кофа“ Sabelt, а електронната система за управление е оптимизирана за състезателно използване на електрически автомобили. Автомобилът разполага и с иновативна звукова система, която корелира скоростта и подаването на газта за подобрено изживяване на водача и зрителите.

С цена от 59 990 евро без ДДС за напълно сглобен и боядисан автомобил, A290 Rallye ще се появи следващия път на Фестивала на скоростта в Гудууд от 10 до 13 юли, последван от Rallye Mont-Blanc Morzine през септември. По този начин електрическият автомобил е значително по-евтин от Renault 5 Turbo E3, електрическа версия на Renault 5 Turbo и Turbo 2, два популярни рали автомобила през 80-те години на миналия век. Последният започва от 155 000 евро.

Alpine описва новото си предложение за електрически ралита като „истински вход към електричеството“. конкуренция“, пренасяйки наследството на марката към въглеродно неутрално бъдеще.