Архив

Kia подготвя електрически градски автомобил под 25 000 евро

Kia потвърди плановете си за електрически градски автомобил под 25 000 евро като част от предстоящата си гама от електрически автомобили, заедно с платформа SDV от следващо поколение и технология за удължаване на пробега за по-големи модели. Марката продължава да балансира електрическите автомобили, хибридите и двигателите с вътрешно горене, за да отговори на глобалното търсене.

Символично изображение: Концепцията EV2 на Kia

autocar.co.uk

Kia подготвя електрически градски автомобил от начално ниво, който ще бъде пуснат на пазара преди края на десетилетието, на цена под 25 000 евро, каза президентът и главен киа евтинизпълнителен директор на Kia Хо Сунг Сонг пред Autocar. Моделът ще бъде част от предстоящия EV2 като част от широката стратегия за електрификация на Kia, която комбинира софтуерно дефинирани превозни средства (SDV) от следващо поколение с продължаващо разработване на хибридни и двигатели с вътрешно горене.

В интервю за британския новинарски портал, Сонг потвърди ангажимента на марката към достъпна електрическа мобилност, отбелязвайки, че модел под 25 000 евро е „една област, която изучаваме и разработваме“.

През април беше съобщено, че Kia, заедно с Hyundai, се стреми да засили фокуса си върху долния клас на пазара на електрически автомобили. По това време беше съобщено, че заедно масовите марки ще представят 35 нови и обновени продукта през 2026 г., включително по-малки и по-евтини електрически автомобили. Електрическият градски автомобил под 25 000 евро вероятно е част от тази гама.

Освен това, Kia ще засили портфолиото си от бюджетни електромобили през следващата година с два модела. Компанията планира да започне производството на ориентирания към Европа EV2 през февруари 2026 г. и може да започне да го доставя до дилърите през пролетта. През април ще представи електрическия вариант на Syros, малкия си SUV, ориентиран към Индия. В световен мащаб Kia планира да създаде разнообразна гама от електрически превозни средства, включваща 15 модела до 2030 г.

Но да се върнем към предстоящия електрически градски автомобил: Сонг каза пред Autocar, че проектът в момента е „домашна работа“ за Kia. Силната електрическа гама на компанията – от EV3 до EV9 – обаче намалява непосредствения регулаторен натиск за замяна на градския автомобил Picanto с двигател с вътрешно горене, който остава в продажба след актуализацията си от 2023 г. Новият електрически автомобил би на практика наследил Picanto, когато жизненият му цикъл приключи преди 2030 г., въпреки че Сонг предположи, че градски автомобил с двигател с вътрешно горене и електрически автомобил биха могли да съществуват едновременно в зависимост от регулациите за CO₂.

Технологиите за удължаване на пробега и хибридните технологии остават част от плана

Докато Kia очаква Европа да премине изцяло към електрически превозни средства, Сонг подчерта, че хибридните, plug-in хибридните и удължаващите пробега (EREV) задвижващи системи остават от съществено значение за гъвкавостта на глобалния пазар: „Крайната дестинация в Европа са електрическите превозни средства, поради което искам да бъда много силен играч на пазара на електрически превозни средства в Европа“, каза той пред Autocar. „Но ако погледнем световното търсене, би трябвало да имаме алтернативни задвижвания.“

Технологията за удължаване на пробега е от особен интерес за тежки или големи превозни средства, където чисто електрическото задвижване остава технически трудно. Очаква се първият електромобил на Kia с удължаване на пробега да бъде пуснат на пазара преди 2030 г., разширявайки портфолиото от хибридни и plug-in хибридни превозни средства за пазари, където липсва EV инфраструктура, като Северна Африка.

Следващо поколение SDV ще бъдат в основата на бъдещите модели

Kia разработва нова архитектура „Софтуерно дефинирани превозни средства“ (SDV) за по-големите си превозни средства, за да раздели разработването на хардуер и софтуер, което ще позволи по-кратки цикли на разработка и намаляване на разходите. „Тъй като разделяме хардуера и софтуера, можем да бъдем по-гъвкави, като произвеждаме различни видове превозни средства, базирани на една и съща платформа“, обясни Сонг.

Разработката е в ход от три години, като пилотен проект, известен като „SDV Pace Car“, с „пълноценна SDV технология и интегрирана с изкуствен интелект технология за автономно шофиране“, ще бъде представен като демонстрационен модел следващата година, преди новата софтуерна екосистема да бъде пусната в масови модели през 2027 г. Архитектурата ще бъде в основата на заместителите на EV6 и EV9. Бъдещите модели, базирани на SDV, също ще поддържат по-голяма персонализация на потребителския интерфейс и чести безжични актуализации на софтуера, за да се подобри усещането за свежест на автомобила.

Предстоящите планове на Kia за електрически автомобили не се ограничават само до леки автомобили. Стратегията на компанията за PBV (специализирани превозни средства) ще доведе до първото пускане на пазара на електрически ван PV5, последван от PV7 през 2027 г. и PV9 през 2029 г. Поуките от тези търговски превозни средства, особено по отношение на интеграцията на софтуер и хардуер, ще бъдат използвани за разработването на леки автомобили.

Дизайнът остава в основата на силата на марката Kia. „Ако повтаряме отново и отново [с един и същ дизайн], може би клиентите ще го сметнат за скучен“, каза Сонг пред британския новинарски портал, потвърждавайки бъдещи обновявания на дизайна, наред с продължаващите представяния на концептуални автомобили.

И накрая, Kia планира да въведе асистенти с изкуствен интелект в цялата си гама, за да подобри функционалността на автомобилите, като си партнира с фирми, включително Samsung. „Клиентите очакват повече иновации в нашите автомобили. Те се наслаждават на изцяло нови функции от смартфоните. Искат същото и в нашите автомобили“, каза Сонг пред Autocar. Пълното автономно шофиране остава приоритет за развитие, който ще бъде вграден в предстоящата SDV архитектура, тъй като Kia прехвърля цялата си екосистема за мобилност към софтуерно-ориентирани иновации.