Mercedes-Benz увеличава продажбите на PHEV, доставките на електромобили намаляват през второто тримесечие
Глобалните продажби на електрически автомобили с батерии на Mercedes-Benz Group спаднаха с 18% до 41 900 бройки, като Mercedes-Benz Cars представляват 35 000 електрически автомобила (-24%), а Mercedes-Benz Vans – 6 900 електрически ванове (+32%). Продажбите на plug-in хибриди обаче отбелязаха значителен ръст през последното тримесечие.
Изображение: Mercedes-Benz
mercedes-benz.com
На ниво Mercedes-Benz Group компанията продаде 547 100 автомобила и ванове през второто тримесечие на 2025 г., което е с 9% по-малко на годишна база. Продажбите на електрически автомобили през второто тримесечие на 2025 г. възлизат на общо 41 900 автомобила – т.е. дивизията за леки автомобили и бизнеса с ванове взети заедно. През второто тримесечие на 2024 г. производителят все още продаде 51 000 електрически автомобила и ванове. Броят на продадените електрически превозни средства (BEV) също е намалял в сравнение с първото тримесечие на 2025 г., когато производителите са продали 45 500 електрически превозни средства с батерии.
Продажбите на plug-in хибриди обаче отбелязаха значителен ръст през последното тримесечие. Глобалните доставки на plug-in хибриди на Mercedes-Benz Cars са се увеличили с 34% през второто тримесечие, докато в Европа делът на електрифицираните превозни средства (xEV, включително BEV и PHEV) достигна 40%, като xEV представляват 21% от световните продажби на автомобили през тримесечието.
Поръчките за новолансирания CLA набират скорост, казват от Mercedes-Benz, позиционирайки го като ключова стъпка към предстоящата им офанзива за електрически продукти. Това включва представянето на изцяло електрическия GLC през септември 2025 г., за да се засили портфолиото им от средноразмерни електрически SUV.
„Като цяло наблюдаваме добро търсене от страна на клиентите в САЩ и Германия за нашите продукти, включително нашите автомобили от висок клас, въпреки митата, които повлияха на глобалните ни продажби през второто тримесечие“, каза Матиас Гайзен, член на Управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG, отдел „Маркетинг и продажби“. „Изцяло новият CLA получи много положителни отзиви. Този продукт бележи началото на по-нататъшен растеж на продажбите на електрически превозни средства преди най-голямата серия от пускания на пазара на автомобили в Mercedes-Benz.“
Доставките на електрически ванове се увеличават с 32% на годишна база
Mercedes-Benz Vans достави 93 400 бройки през второто тримесечие, което представлява спад от 10% на годишна база, но увеличение от 13% спрямо първото тримесечие на 2025 г. Продажбите на електрически превозни средства в сегмента на вановете нараснаха значително, с 32% на годишна база и с 44% на тримесечие, което представлява 7% от световните продажби на ванове и 10% в Европа.
„Резултатът на Mercedes-Benz Vans за второто тримесечие на 2025 г. показва положително развитие от 13% спрямо първото тримесечие на 2025 г.“, каза Сагри Сардиен, ръководител на продажбите и маркетинга на Mercedes-Benz Vans. „Растежът за тримесечието се дължи на засилената инерция както при частните, така и при търговските ванове. Окуражени сме да видим засилването на усилията ни за предоставяне на първокласно клиентско изживяване и електрификация на портфолиото, което се изразява в 7% ръст за частните ванове и 42% за електрическите ванове през първата половина на годината.“
Mercedes също така открои голяма поръчка от 5000 електрически ванове за Amazon като важен етап за клиентите, като доставките до транспортната мрежа на онлайн търговеца са планирани през следващите месеци.
Регионални тенденции и перспективи
В Европа Mercedes-Benz Cars продаде 159 700 бройки (+1%), включително 52 800 в Германия (+7%). Продажбите в Азия намаляха с 16% до 189 200 бройки, като в Китай спадът е 19% до 140 400. Северна Америка отбеляза общ спад от 14% до 80 600 бройки, въпреки че доставките на дребно в САЩ са се увеличили с 26% на годишна база. Производителят не предоставя конкретни данни за BEV или PHEV за отделните региони.
С поглед напред, Mercedes-Benz набляга на предстоящата си „най-голяма серия от пускания на пазара на автомобили“, включително нови модели BEV, като например електрическия GLC. Въпреки краткосрочния спад в доставките на BEV, компанията се стреми да засили портфолиото си от електрическа мобилност и да запази лидерството си в луксозните сегменти в световен мащаб.