Архив

Kia извежда EV4 на Нюрбургринг

Kia е завършила строги тестове на батериите и издръжливостта на EV4 и неговата батерийна система в комбинация от тестове на писта Нюрбургринг и обществени пътища в Германия.

Обширната тестова програма включваше ускорен тест за издръжливост kia ev4от 110 000 километра по европейски пътища и стрес тест от 10 000 километра на състезателната писта Нюрбургринг в региона Айфел, при който беше симулирана от 90 до 95 процента от максималната мощност на модела. Едновременно с това батерийната система беше подложена на допълнително натоварване чрез многократно бързо зареждане между обиколките.

Според Kia, EV4 показа само незначителни признаци на износване след тези тестове, като същевременно запази високата си ефективност на батерията. В края на теста инженерите на Kia сертифицираха EV4 със състояние на батерията (SoH) от 95 процента. Многократните „сесии на хиперзареждане“ по време на тестовете също натовариха батерията, но очевидно не повлияха на нейното състояние толкова, колкото се очакваше.

Kia EV4 работи с батерия с капацитет 58,3 кВтч, която осигурява пробег до 430 километра, според WLTP. Предлага се и версия с дълъг пробег, която осигурява до 630 км с батерия с капацитет 81,4 кВтч. И двата варианта осигуряват мощност до 150 кВт, въртящ момент от 283 Нм и могат да ускорят до 100 км в час за по-малко от 8 секунди. Във Великобритания наскоро беше обявен вариантът Fastback, чиято цена започва от £40 895.

Kia пише, че отдава издръжливостта на новата батерийна система от четвърто поколение. Тя съчетава управление на температурата с оптимизирано разпределение на охлаждащата течност във всички клетъчни блокове. Както Kia пише в прессъобщението си, „тези подобрения гарантират, че батерията работи в безопасни температурни нива, дори при условия на високо натоварване“. Това в крайна сметка удължава живота на батерията и поддържа постоянна производителност на цялата система. Южнокорейският производител вече гарантира „поне 70 процента от капацитета на батерията си след 160 000 изминати километра или осем години редовна употреба“.

„За да предоставим на нашите клиенти надежден, ежедневен електромобил, трябваше да валидираме издръжливостта на EV4 както в реални, така и в екстремни условия“, каза Стефан Хоферер, мениджър „Развитие на издръжливостта“ в Техническия център на Hyundai Motor Europe. „С помощта на строгите тестове – от заледени пътища до състезателни писти, сме уверени, че EV4 ще осигури надеждна производителност, далеч надхвърляща ежедневните нужди.“