Scania разширява портфолиото си от електрически автобуси с триосна версия с нисък под
Източник: scania.com/bg
Scania разширява електрическата си мобилност, като въвежда конфигурация 6×2*4 към платформата за батерийно-електрически автобуси, представена през 2023 г. Новият вариант с нисък под е проектиран да отговаря на изискванията за средно и тежко натоварване и, с увеличения си пътнически капацитет спрямо съществуващия модел 4×2 LE BEV, е подходящ за градски, крайградски и по-кратки междуградски маршрути.
С нов заден мост, както и наскоро представените e-machine и интерфейс за зареждане – всички достъпни и за съществуващата двуосна версия – триосният вариант предлага конкурентно решение, което е едновременно ефективно и изключително надеждно.
Новото електрическо шаси е създадено да осигурява максимална производителност при тежки условия през целия си експлоатационен живот. Неговата гъвкавост позволява допълнителни адаптации според нуждите както на каросерийните производители, така и на клиентите.
Осовите предавки са проектирани за възможно най-добра енергийна ефективност и дълъг живот. Два нови моста са с по-бързи предавателни числа, което намалява вътрешните загуби и подобрява цялостната ефективност. Освен това новият управляем трети мост е позициониран зад полуоската и е проектиран да работи съвместно с новия заден мост. Управлението чрез последната ос подобрява разпределението на теглото и намалява износването на гумите.
Новият вариант 6×2*4 LE BEV носи редица ключови ползи за клиентите при ежедневна електрическа експлоатация. Здравият дизайн на шасито увеличава устойчивостта на превозното средство и удължава експлоатационния му живот. Гъвкавата адаптация към конкретни приложения значително подобрява общата ефективност. Подсилената рама на автобуса минимизира нивата на шум и подобрява управляемостта, което допринася за по-комфортно пътуване както за пътниците, така и за водача. Накрая, оптималното разположение на компонентите улеснява поддръжката, намалява разходите и повишава оперативната наличност на автобуса.
„С изцяло нов електродвигател този триосен електрически вариант е надежден, енергийно ефективен и мощен – осигурява отличен пробег, ускорение, възможност за потегляне, включително по стръмни наклони, и висока експлоатационна готовност. А с новата възможност за високоскоростно зареждане отзад и разнообразието от захранващи конфигурации, той предлага гъвкавост, която позволява адаптиране към местните изисквания,“ споделя Карл-Йохан Льоф, ръководител „Продуктов мениджмънт – решения за пътнически транспорт“ в Scania.
„С нарастващия инерционен тласък към електрификация, автобусите, базирани на тази платформа, ще бъдат конкурентоспособни в глобален мащаб и ще дадат възможност за разширяване на електрическите операции към нови типове приложения.“