Пак от автомобилния свят: Leapmotor отлага производството на B10 в Испания до третото тримесечие на 2026 г.
Leapmotor очевидно няма да започне европейското производство на B10 до третото тримесечие на 2026 г. По-рано тази година все още се говореше за евентуален дебют на производството през първото тримесечие. Според съобщение в китайски медии, подготовката за производство в момента е в ход в завода на Stellantis в Сарагоса, Испания.
Европейският дебют на B10 е насрочен за IAA Mobility в Мюнхен тези дни – и B05 също ще бъде изложен в Мюнхен, според информацията.
cnevpost.com, ifnews.com, 29.08.2025 – 10:17
Китайският портал International Financial News съобщава, че в момента в завода на Stellantis в Сарагоса се извършват преобразувателни работи за подготовка на завода на Stellantis за производство
на Leapmotor B10. Leapmotor все още не е потвърдил официално това място, въпреки че слухове се носят от пролетта.
Позовавайки се на собствено проучване, изданието добавя, че Leapmotor планира да се съсредоточи върху серията B в Испания и да започне производство през третото тримесечие на 2026 г.
Очаква се B10 да бъде последван от B05. Европейският дебют на B10 е насрочен за IAA Mobility в Мюнхен тези дни – и B05 също ще бъде изложен в Мюнхен, според информацията.
Едно е ясно: установяването на местно производство в Европа се оказа неравномерно за Leapmotor досега. След партньорството си със Stellantis през есента на 2023 г., Stellantis започна да произвежда малкия електрически автомобил на Leapmotor, T03, в завода си в Тихи, Полша, през септември 2024 г. Производството обаче беше изтеглено от обекта само няколко месеца по-късно, през пролетта на 2025 г. Не бяха посочени официални причини.
Вътрешни източници обаче посочват неформална директива от китайското правителство, което през последните месеци призоваваше местните производители на автомобили да спрат големи инвестиции в европейски страни, които подкрепяха допълнителните тарифи на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства. Полша беше сред поддръжниците миналата година.
Това вероятно е и причината производството на втория модел на Leapmotor за Европа – B10 – сега да се насочва към Испания. От пролетта насам се натрупват доказателства, че електрическият SUV, позициониран над T03, ще се произвежда в Сарагоса. Първоначално Leapmotor и Stellantis също планираха да произвеждат B10 в Тихи, но се смята, че съвместното предприятие е изоставило това решение за местоположение поради натиск от Пекин.
Въпреки че Leapmotor International е мажоритарен съсобственик със Stellantis (51% срещу 49%), китайският партньор очевидно запазва влияние върху подобни фундаментални решения.
Други потенциални места за производство на B10 са били Айзенах (Германия) и Търнава (Словакия). Сарагоса обаче се възползва от близостта си до планираната фабрика за батерии на CATL с капацитет 50 ГВтч и от недостатъчното използване на съществуващия завод на Stellantis.