Пазарният дял на Tesla в САЩ пада до най-ниското си ниво от 2017 г.
Пазарният дял на Tesla (TSLA) в САЩ е паднал до най-ниското си ниво от 2017 г., тъй като потребителите избират други производители на електрически превозни средства (EV) на все по-конкурентния пазар.
Данните на изследователската фирма Cox Automotive показват, че Tesla, която някога е държала над 80% от пазара на електрически превозни средства в САЩ, е представлявала само 38% от общите продажби в САЩ през август тази година.
Това е първият път, когато делът на Tesla на пазара на електрически превозни средства в САЩ е под 40% от октомври 2017 г. насам.
reuters.com/business/autos-transportation
Спадът подчертава заплахата от други автомобилни производители, които увеличават стимулите си за електрически превозни средства, както и отхвърлянето на политическата дейност на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, казват анализатори.
Анализаторите добавят, че ситуацията за Tesla вероятно ще се влоши, тъй като федералните данъчни облекчения за продажбите на електрически превозни средства изтичат в края на септември тази година.
Тези федерални данъчни облекчения намалиха цената на автомобил Tesla с 7500 щатски долара или повече.
В същото време Tesla насочи фокуса си към изграждането на роботизирани и хуманоидни роботи, забавяйки или отменяйки плановете за по-евтини модели електрически превозни средства.
В шокиращо развитие, бордът на директорите на Tesla наскоро предложи безпрецедентен пакет за заплащане от 1 трилион щатски долара за Мъск, който е обвързан с постигането на бъдещи ключови етапи от дейността на компанията.
Въпреки задкулисната драма и променящите се приоритети обаче, електрическите превозни средства на Tesla остават източникът на доходи за компанията.
Последният нов модел беше електрическият пикап Cybertruck, който се появи през 2023 г., без да постигне успеха на седана Model 3 или SUV-а Model Y.
Tesla обнови Model Y, някога най-продаваният електрически автомобил в света, но промените не оправдаха очакванията и Tesla е на път към втора година на спад в продажбите.
Общите продажби на нови електрически превозни средства са се увеличили с над 24% на месечна база през юли до 128 268, според Cox Automotive.
Продажбите на Tesla през юли са се увеличили със 7% до 53 816, въпреки че пазарният ѝ дял е намалял. Акциите на Tesla са намалели с 8% тази година, търгувайки се на 350,84 щатски долара за акция.