Продажбите на нови автомобили в САЩ отбелязват изненадващ тласък, засега, тъй като има страх от мита и по-високи цени
Продажбите на нови автомобили отбелязват изненадващ тласък с настъпването на четвъртото тримесечие.
Потребителите са притеснени от променящите се разпоредби относно митата, електрическите превозни средства и други, което означава, че мнозина бързат да купуват превозни средства сега.
Cox Automotive повиши прогнозата си за продажбите на нови автомобили в САЩ през 2025 г. на 16,1 милиона от предишния диапазон от 15,6 милиона до 15,7 милиона поради по-силното от очакваното търсене досега тази година.
cnbc.com, публикувано четвъртък, 25 септември 2025 г., 12:43 ч.
ДЕТРОЙТ — Несигурността около американските разпоредби относно митата, електрическите превозни средства и други свързани с автомобилите въпроси е дала изненадващ тласък на продажбите на нови автомобили в началото на четвъртото тримесечие, според нов анализ на индустрията.

Снимка SUV-ове на GMC, паркирани пред дилърство на GMC Buick в Едмънтън, Алберта, Канада, на 22 март 2025 г.
Cox Automotive повиши прогнозата си за продажбите на нови автомобили в САЩ през 2025 г. на 16,1 милиона от предишния диапазон от 15,6 милиона до 15,7 милиона поради по-силното от очакваното търсене досега тази година. Това би било повече от приблизително 16 милиона продадени превозни средства на вътрешния пазар през 2024 г.
Актуализираната прогноза на Cox е в съответствие с други оценки на индустрията за 16,1 милиона бройки от J.D. Power и 16,2 милиона превозни средства от Edmunds.
Анализаторите на Cox заявиха, че устойчивите продажби – прогнозирани за ръст от 4,6% в сравнение със същия период на миналата година – се дължат на това, че потребителите решават да не чакат да купят ново превозно средство от страх от по-високи цени.
Първият скок се случи по-рано през годината на фона на обявяването на мита от президента Доналд Тръмп. Това беше последвано по-скоро от скок в продажбите на електромобили преди края на федералния кредит до 7500 долара за закупуване на такива превозни средства, който ще бъде премахнат в края на този месец.
„Ролята на промяната на политиките е положителна история за пазара на нови превозни средства досега, като продажбите са доста по-бързи от темпото от миналата година“, каза старши икономистът на Cox Automotive Чарли Чесбро по време на уебинар преди дни. „Силният фондов пазар подкрепя търсенето на автомобили и несигурността около бъдещето. По-високите цени карат много потенциални купувачи на автомобили да купуват по-рано, отколкото по-късно.“
Напредъкът в продажбите е от полза за американската автомобилна индустрия досега тази година, но Чесбро заяви, че темпът на продажбите – в момента 16,3 милиона – се очаква да се забави през четвъртото тримесечие и през следващата година.
„Очакваме продажбите през четвъртото тримесечие да се забавят, тъй като търсенето на електрически превозни средства и plug-in автомобили ще спадне, след като данъчните облекчения изтекат и тарифните разходи бъдат включени повече в ценообразуването за представянето на производителите през 2025 г.“, каза той.
Силните продажби, както и регулаторните промени, премахващи глобите за горивна ефективност и облекченията за промяна на корпоративния данък, помогнаха на някои автомобилни производители да компенсират част от по-високите тарифни разходи, според анализатори на Cox.
Що се отнася до продажбите, Кокс прогнозира, че General Motors е спечелил най-много от устойчивото търсене през третото тримесечие, с 1 процентен пункт увеличение на пазарния дял в САЩ в сравнение със същия период на предходната година. Автомобилният производител от Детройт е следван от Toyota Motor и Hyundai Motor, като се очаква и двете да отбележат ръст от 0,6 процентни пункта, и от Ford Motor, за който се прогнозира ръст от 0,4 процентни пункта.
„Най-големите стават все по-големи, докато по-малките и по-специализирани марки се бавят или губят дял“, каза Чесбро. „Възможно е предлагането на повече продукти в повече сегменти да е ключово за привличането на повече купувачи на днешния пазар.“
По-малките производители на автомобили в САЩ, като Nissan Motor, Volkswagen, Subaru и Tesla, се очаква да са загубили пазарен дял през третото тримесечие на тази година, според Кокс. Компанията майка на Jeep, Stellantis също продължава да се бори на фона на дългогодишен спад в продажбите, изчисли Кокс.
Много автомобилни производители планират да публикуват продажбите си за третото тримесечие, започвайки следващата седмица, последвани от отчетите за приходите за третото тримесечие, започващи в края на следващия месец.