Архив

Индия прави превозните средства с горивни клетки по-евтини като част от данъчната реформа

Индия прави превозните средства с горивни клетки по-достъпни като част от най-голямата си данъчна реформа от осем години. Страната разглежда технологията като допълнение към електрическите превозни средства с горивни клетки в по-широките си усилия за декарбонизация на транспортния сектор.“, заяви индийският министър на пътния транспорт и магистралите

pib.gov.in

Индия рационализира структурата на данъка върху стоките и услугите (GST) в ключови сектори, за да намали сложността за бизнеса и да стимулира потреблението. Един от най-големите

Правителството на Индия с второ поколение на Toyota Mirai

Правителството на Индия с второ поколение на Toyota Mirai

бенефициенти на тази стъпка е автомобилният сектор, където правителството намали GST с до 13% за превозни средства с двигател с вътрешно горене, с до 10% за хибридни превозни средства и с до 7% за превозни средства с горивни клетки.

Преди това Индия налагаше 12% GST за превозни средства с горивни клетки, което беше с до 38% по-ниско от това за превозни средства с двигател с вътрешно горене, подлежащо на до 28% GST и компенсационен процес до 22%. Сега правителството е определило ДДС за превозни средства с горивни клетки на 5%, като им дава същото преференциално третиране като електрическите превозни средства (BEV). Този паритет показва нарастваща роля на водорода в стратегията за електрификация на страната. Превозните средства с двигатели с вътрешно горене (ICE) и хибридните превозни средства вече привличат между 18% и 40% ДДС.

За разлика от електрическите превозни средства (BEV), които представляват 2,4% от продажбите на автомобили и 6,1% от продажбите на двуколесни превозни средства през 2024 г., водородните FCEV все още не са търговски достъпни в Индия.

Правителството и частните играчи провеждат пилотни проекти с пътнически и търговски водородни FCEV, за да оценят тяхната осъществимост при местни климатични условия и с наличната инфраструктура за зареждане с гориво.

През 2019 г. Toyota Kirloskar Motor (TKM), индийското съвместно предприятие на японския автомобилен производител, внесе Mirai от първо поколение и го демонстрира на няколко държавни служители, включително Нитин Гадкари, министър на пътния транспорт и магистралите. През 2022 г. компанията внесе Mirai от второ поколение и си сътрудничи с Международния център за автомобилни технологии (ICAT) за местни тестове. Гадкари откри пилотния проект и от време на време използва най-новия модел за официални пътувания, за да промотира технологията. TKM също така достави Mirai от второ поколение за научноизследователска и развойна дейност на Инженерния колеж Sree Chitra Thirunal в южния щат Керала в продължение на три години.

Hyundai започна да представя Nexo в Индия само месец след световната му премиера през 2018 г. Точно както Mirai на Toyota обаче, моделът все още не е пристигнал в шоурумите. Няколко седмици след световната премиера на Nexo от второ поколение през април тази година, Hyundai започна пътни изпитания на модела от първо поколение в Индия в сътрудничество с Indian Oil. Партньорите планират да тестват оригиналния Nexo на приблизително разстояние от 40 000 км до 2027 г.

В търговския сегмент компаниите проучват водородни FCEVs от повече от десетилетие и са в напреднал етап на комерсиализация. През 2013 г. Tata Motors разработи първия в Индия електрически автобус с водородни горивни клетки в партньорство с Индийската организация за космически изследвания (ISRO). От 2023 г. насам компанията е внедрила 15 12-метрови електрически автобуса с водородни горивни клетки в партньорство с Indian Oil в Делхи. Сега компанията проучва и технологията за водородни двигатели с вътрешно горене.

През март тази година Tata Motors стартира първия пилотен проект в Индия за тежкотоварни камиони, задвижвани с водород. Той ще тества 16 единици тежкотоварни камиони H2-ICE и H2-FCEV в продължение на до две години по ключовите товарни коридори на страната, включително тези около Делхи-НКР, Джамшедпур, Калинганагар, Мумбай, Пуна, Сурат и Вадодара.

Инициативата е част от Националната мисия за зелен водород (NGHM) на Индия, в рамките на която правителството е одобрило пет нови пилотни проекта, включващи 37 автобуса и камиона, задвижвани с водород – 15 с горивни клетки и 22 с двигатели с вътрешно горене – както и девет станции за зареждане с гориво. Правителството очаква участващите компании да възложат тези проекти в експлоатация до март 2027 г. То е предоставило шест милиарда рупии (приблизително 58 милиона евро) под формата на безвъзмездни средства за ускоряване на развитието на водородната инфраструктура. NGHM очаква над 1000 водородни камиона и автобуса да се движат по индийските пътища до 2030 г.

Ashok Leyland също активно проучва водородни FCEV, както и превозни средства с водородни двигатели с вътрешно горене. През 2023 г. компанията достави пет електрически автобуса с водородни горивни клетки на Националната корпорация за топлинна енергия (NTPC) за използване в Ладакх, високопланинска съюзна територия в Северна Индия. Тя също така достави три електрически камиона с водородни горивни клетки на Adani. Подобно на Tata Motors, тя участва в новия план на правителството за разполагане на 37 превозни средства, задвижвани с водород, в Индия.