Peugeot обновява отоплението на батериите на E-3008 и E-5008 и V2L
Френската марка на Stellantis – Peugeot, обновява своите средни електрически автомобили STLA и вече оборудва E-3008 и E-5008 със система за предварително загряване на батериите като стандарт. Peugeot също така постепенно интегрира функцията V2L (Vehicle-to-Load) като стандарт в цялата си гама електрически автомобили.
Изображение: Peugeot
stellantis.com
Peugeot за първи път представи функцията Vehicle-to-Load, която позволява електрическите устройства да се захранват независимо от електрическата мрежа, използвайки електричество от батерията на задвижването, в моделите E-208 и E-2008 като част от последните си актуализации на моделите. До края на годината технологията V2L, която преобразува електрическия автомобил в мобилен източник на енергия, ще бъде монтирана стандартно и в средните модели STLA. Новият E-308 ще бъде оборудван и с V2L във всички чисто електрически нива на оборудване, а функцията се очаква да бъде налична и в E-408 от първото тримесечие на 2026 г. – отново като стандарт във всички електрически версии.
Специален адаптер, който позволява включване на стандартни захранващи кабели в контакта тип 2 на електрическия автомобил, може да се използва за захранване на електрически устройства с мощност до 3 кВт. Това означава, че батерията на лаптоп или електрически велосипед може да се зарежда независимо от електрическата мрежа или устройства като електрически инструменти или малък хладилник могат да работят без постоянно инсталиран контакт. „Това прави технологията V2L особено полезна за дистанционна работа, дейности на открито или аварийни ситуации, при които достъпът до надеждно електричество е от съществено значение“, казват от Peugeot.
Функцията „от превозно средство до зареждане“ със сигурност не е от значение за всички клиенти, но дори и тогава е по-скоро приятен трик. Втората важна иновация също не засяга всички клиенти; например за домашните зарядни устройства няма съществено предимство. Всички клиенти, които често разчитат на бързи зарядни устройства, ще се възползват от функцията за предварително загряване на батерията, която вече е инсталирана стандартно.
Тази система загрява батерията преди първото бързо зареждане в студено време. Максималната мощност на зареждане на електрическия автомобил STLA Medium остава 160 кВт, но тази мощност вече би трябвало да е налична по-бързо в студени условия. Peugeot казва, че системата може да повиши температурата на батерията с 10 °C само за 20 минути. Това би трябвало да позволи зареждането от 20 до 80 процента за по-малко от 30 минути при възможно най-много условия, тъй като Peugeot не уточнява продължителността на обичайния прозорец за зареждане от 10 до 80 процента.
Предварителното загряване на батерията може да се активира автоматично при планиране на пътуване – системата започва предварителното загряване веднага щом автомобилът се приближи до планираната спирка за зареждане с активно насочване по маршрута. Като алтернатива, водачът може да активира загряването на батерията и ръчно чрез сензорния екран в автомобила.
Има и трета опция: „Когато клиент използва приложението за смартфон MyPeugeot, за да стартира или планира предварителното затопляне на кабината, предварителното затопляне на батерията се задейства автоматично, ако външната температура е твърде ниска.
Този процес използва електричество от домашната мрежа, при условие че превозното средство е включено в режим 2 или 3 и ограничението за зареждане от 80% е деактивирано в настройките. Това помага за запазване на пробега на батерията“, пише френската компания.
„Зареждането извън обхвата, бързото, надеждно и предвидимо е ключово за комфорта и удоволствието от електрическите превозни средства“, добавя Peugeot. Марката Stellantis обаче не обяснява в прессъобщението си защо важната функция за предварително затопляне на батерията не е била инсталирана стандартно от самото начало.
E-3008 се предлага във Великобритания напр. във варианта 210 Standard Range от OTR цена от £46 060, докато моделът от най-висок клас с задвижване на всички колела струва £52 190. Цените на по-големия E-5008 започват от 48 760 паунда във Великобритания, като версията със задвижване на всички колела струва 58 990 паунда. Между тези два варианта на задвижване, всеки оборудван с батерия от 73 кВтч, има и версия с батерия от 97 кВтч, която предлага най-дълъг пробег.