Архив

Новият Skoda Epiq се появява на косъм от производствената форма

„Шоу автомобилът“ на Skoda Epiq запълва много от празните места, когато става въпрос за този ключов бюджетен електрически SUV

Бебешкият електрически SUV Epiq на Skoda се приближи до пускането си на пазара с „шоу автомобил“, който изглежда подозрително готов за производство. 4,1-метровият петместен автомобил е 250709_Skoda-Auto-Epiq-showcar_1_e3fad52b-1536x864еквивалентът на Skoda на Volkswagen ID. Cross: и двата модела споделят по-евтини LFP батерии и ще произхождат от една и съща испанска фабрика.

Skoda потвърди, че Epiq ще изминава до 264 мили и ще разполага с багажник от 475 литра, въпреки малкия си размер. Ще има много практичност в интериора с куки за чанти, закопчалки, скрито място за съхранение и безжично зареждане.

Обновеният шоу автомобил прави нови стъпки с готова за производство броня и корпус на регистрационния номер, сензори за паркиране, завършени фарове и големи алуминиеви джанти. Skoda също потвърди, че финалният автомобил – който ще бъде пуснат в продажба в средата на 2026 г. – ще струва същата цена като бензиновия SUV еквивалент на Kamiq, с което изпълнява обещанието на марката за електрически автомобил на цена.

Epic ще влезе в гамата на Skoda под Elroq – Автомобил на годината на Auto Express за 2025 г., и Enyaq като третия изцяло електрически модел на Skoda. Марката преди това продаваше електрическа версия на малкия хечбек Citigo, който беше спрян от продажба през 2020 г.

„Шоу автомобилът Epiq предлага конкретен поглед към следващото допълнение към успешното изцяло електрическо семейство на Skoda“, каза главният изпълнителен директор на Skoda Клаус Целмер. „Той въплъщава същността на Skoda: модерен солиден дизайн, просторен интериор в компактен размер, лесни за употреба интуитивни дигитални интерфейси и Simply Clever детайли, които осигуряват безпроблемно изживяване – и най-вече – на атрактивна цена. С Epiq правим още една стъпка към това да направим електрическите автомобили практичен и завладяващ избор за ежедневните шофьори.“

Интериор и технологии

250709_Skoda-Auto-Epiq-showcar_2_31f32914-1536x864Въпреки че все още не сме имали възможност да надникнем вътре в производствения автомобил, Skoda намекна, че голяма част от показаното на концептуалния модел ще бъде пренесено. Ако това е вярно, можем да очакваме голям централен дисплей с ред бутони за бърз достъп до неща като функциите на ADAS и режимите на шофиране, плюс по-малък дигитален инструментален панел директно пред водача. Воланът също трябва да получи физически превключватели, в отговор на отрицателната обратна връзка в индустрията за капацитивни сензорни контроли.

Тъй като това е Skoda, би трябвало да има много място за съхранение, разпръснато в кабината, и спретнати функции, които са в съответствие с маркетинговото послание на марката „Simply Clever“. Skoda може също да избере да използва цветни акценти в интериора – точно както направи при концептуалния Epiq – за да го отбележи като най-малкия и най-младежки от своята SUV линия.

Батерии, пробег и производителност

Освен платформата си MEB-Small, Epiq ще използва същия избор от батерии от 38 и 56 кВтч като еквивалентните модели VW и Cupra, като по-големият от двата агрегата обещава и пробег до 425 километра. VW твърди, че ID. Cross ще се зарежда от 10 до 80 процента за около 20 минути благодарение на пикова скорост на зареждане от 125 кВт, и очакваме подобни числа за Skoda.

Ще се предлагат различни двигатели, най-мощният от които ще бъде с емблема vRS на калниците. Volkswagen потвърди агрегат с 223 к.с. за своя малък електромобил, способен да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от седем секунди. По-спокойните модели обаче ще съставляват по-голямата част от гамата; 150-180 к.с. изглежда разумно за автомобил от този тип и би трябвало да осигури приличен баланс между производителност и ефективност.