Архив

Шампионът на Европа – Škoda Fabia RS Rally2

Инженерите и техниците на Škoda Motorsport са разработили изцяло нов двигател за Fabia RS Rally2. Той е базиран на производствения 2.0 TSI двигател от семейството EA888, използван например в Octavia и Kodiaq RS.

Източник: Škoda

Задължението за базиране на двигателя на серийния двигател важи за всички автомобили от клас Rally2, както и дефинираният обем на агрегата с компресор (1,6 литра) или използването на ограничител на всмукателния колектор с диаметър 32 мм.

Fabia RS Rally2

Fabia RS Rally2

Под капака на този рали специален автомобил се намира изцяло нов четирицилиндров турбо двигател с обем 1620 куб. см с мощност 214 кВт (289 к.с.) и максимален въртящ момент от 430 Нм, който се предава на всичките четири колела чрез секвенциална петстепенна скоростна кутия и два механични самоблокиращи се диференциала.

Секвенциалната петстепенна скоростна кутия позволява на водача да сменя предавките за милисекунди, без да използва съединителя. Fabia RS Rally2 има педал на съединителя, но той се използва само при потегляне, паркиране или бавно шофиране. За най-добро ускорение, автомобилът има относително къси предавателни числа, но въпреки това достига максимална скорост до 200 км/ч.

Друга част от силовия агрегат е резервоар за гориво с обем 82,5 литра, изработен от удароустойчива гума. Пяната му предотвратява разливането на горивото вътре и забавя горенето му в случай на пожар. Резервоарът е защитен и от удари отдолу чрез композитно покритие от карбон/кевлар и абсорбиращ слой.

Новост е и 100% устойчив бензин, базиран на усъвършенствани синтетични и възобновяеми съставки, който вече се използва в Световния рали шампионат на FIA (WRC). Това е устойчиво гориво, получено от биоотпадъци и синтетично електрическо гориво. Производството му използва, наред с други неща, електролиза от „зелен“ водород и CO2, който се получава от въздуха и промишлените процеси.

100% възобновяемият бензин се произвежда в лаборатория без никаква смес от компоненти на изкопаеми горива.