Архив

Nissan Leaf стартира на цена под 37 000 евро

След световната си премиера през юни, Nissan публикува допълнителни подробности за третото поколение на Leaf. Очаква се поръчките да бъдат възможни преди края на тази година – на цени под 37 000 евро. Вече има и доста конкретна информация за версията с голямата батерия.

15.10.2025

Сн. Nissan Leaf BEV

След началото на поръчките преди края на годината, първите модели се очаква да бъдат доставени на клиентите преди края на зимата, както заяви управляващият директор на Nissan Germany Винсент Рику пред журналисти на автомобилното събитие в Копенхаген. На въпроса той уточни, че това означава първото тримесечие.

2026 Nissan Leaf f

2026 Nissan Leaf f

На световната премиера на третото поколение Leaf в средата на юни, Nissan говореше за поръчки, започващи през есента, но сега казва, че това ще стане през 2025 г. Nissan не посочи никакви причини за лекото забавяне, но в средата на септември имаше съобщения за недостиг на батерии в Япония, което означаваше, че производството в завода в Точиги трябваше да бъде намалено – включително и това на новия Leaf. Въпреки че Япония снабдява само местния пазар и САЩ, Leaf за Европа ще продължи да се произвежда в Съндърланд, Великобритания, с местно произведени батерии. Ако обаче планираната последователност за пускане на пазара трябва да се спазва, забавянето в Япония може да повлияе и на европейското пускане.

Нека да преминем към това, което знаем: докато на световната премиера се говореше за пробег от 604 километра за голямата батерия, окончателната хомологация по WLTP вече достигна 622 километра. С батерия от 75 кВтч, Leaf ще се предлага в Германия на цени под 42 000 евро, както вече потвърди Ricoux – най-вероятно на 41 990 евро.

Leaf 52 кВтч                 Leaf 75 кВтч

Задвижване                        FWD                             FWD

Мощност                           130 кВт                        160 кВт

Въртящ момент                345 Нм                         355 Нм

Ускорение                         8.3 s                              7.6 s

Максимална скорост       160 км/ч                       160 км/ч

Пробег по WLTP              >440 км                       622 км

Батерия                              52 кВтч                       75кВтч

Зареждане с пост. ток      105 кВт                       150 кВт

Време за зар. с пост. ток 20-80% <30 мин.          <30 мин.

Цена                                  <37,00 евро                   <42 000 евро

Leaf с батерия 52 кВтч ще се предлага с 5000 евро по-малко, като цените започват от под 37 000 евро. На събитието в Копенхаген Nissan говори за пробег „над 440 километра“, докато на световната премиера той беше конкретно 436 километра; окончателната стойност по WLTP за този вариант обаче все още не е налична. Между другото, Nissan не само цитира стойностите по WLTP за Leaf, но и реалния пробег при скорости на магистрала от тестови шофирания: „При постоянна скорост на магистрала от 130 км/ч, Nissan Leaf с батерия от 75 кВтч може да измине до 330 километра с едно зареждане, а при 110 км/ч пробегът е дори до 430 километра“, според производителя.

С голямата батерия, електрическият мотор на предния мост осигурява 160 кВт; с малката батерия, той е 130 кВт. Версия със задвижване на всички колела като Ariya е технически възможна, но все още не е потвърдена. Това означава, че Leaf може да достигне максимална скорост от 160 km/h и с двата размера на батерията. По-мощната версия ускорява от 0 до 100 km/h за 7,6 секунди, докато фабричната спецификация за по-малката батерия е 8,3 секунди. Очаква се разходът на гориво по WLTP да бъде 13,8 кВтч/100 km и в двата случая.

Nissan няма да публикува точните ценови листи за новия Leaf до малко преди отварянето на поръчките. Следователно точните спецификации на оборудването и допълнителните екстри все още не са известни. Също така все още не е ясно дали разликата в цената от 5000 евро се дължи единствено на по-голямата батерия или Leaf с батерия от 75 kWh ще се предлага само с по-висококачествено оборудване като стандарт.

На събитието в Копенхаген представители на Nissan потвърдиха, че някои характеристики, като светлинната лента отпред и регулируемият стъклен покрив, които винаги се виждат на прес снимките, не са част от основното оборудване – така че Leaf ще изглежда малко по-различно тук и също така ще има „само“ 18-инчови джанти вместо 19-инчовите, показани на прес снимките.

Докато първите две поколения на Leaf бяха проектирани като компактни автомобили и все още бяха самотни вълци, третото издание се превърна в компактен кросоувър и е базирано на AmpR Medium на Renault-Nissan (преди наричана платформата CMF-EV). Nissan обаче подчертава, че технологията на Leaf е допълнително развита в сравнение с първия модел на производителя на тази платформа, Ariya – например по отношение на батерията и двигателя.

Благодарение на подобрената енергийна плътност на NMC клетките, Nissan успя да инсталира батерия с капацитет 75 кВтч в Leaf, докато Renault Megane E-Tech Electric, който също е базиран на AmpR Medium и има междуосие от 2,69 метра като новия Leaf, се предлага с максимално енергийно съдържание от 60 кВтч.