Leapmotor представя нов флагмански SUV с Leapmotor D19
Луксозният SUV, който е дълъг над пет метра, разполага с мощност до 540 кВт, 1000-волтова архитектура и нов тип CATL батерия, която комбинира LFP и NMC материали в една клетка. D19 е и първият сериен автомобил, който е оборудван с кислороден генератор на борда.
Изображение: Leapmotor D19 BEV
cnevpost.com, carnewschina.com, 17.10.2025 – 17:00 ч.
В Европа китайският партньор на Stellantis, Leapmotor, иска да спечели пазарен дял предимно с достъпни електрически модели – малкият автомобил T03, един от най-достъпните електрически
автомобили в Германия, е най-добрият пример за това. SUV-ът от среден клас C10 в момента е най-големият модел на производителя в тази страна.
В родината си обаче Leapmotor вече е добавил към върха на продуктовата си гама. Флагманският SUV D19 ще оглави гамата, позиционирайки се в луксозния сегмент с дължина от 5,20 метра и ширина от около два метра. Това се допълва от щедро междуосие от над три метра.
1000-волтова архитектура и 540 кВт мощност
Този сегмент идва с напълно различни технически изисквания, които Leapmotor се стреми да отговори в чисто електрическата версия с 1000-волтова платформа. Батерията с мощност 115 кВтч се очаква да осигури пробег от 720 километра според местния стандарт CLTC.
1000-волтовата система обещава много бързо зареждане, което позволява достатъчно мощност за презареждане на 350 километра за 15 минути. Батерията, разработена от CATL, е с хибриден дизайн, комбиниращ LFP и NMC материали в една клетка.
Автомобилът със задвижване на всички колела има системна мощност от 540 кВт. Според производителя на автомобила това е достатъчно за ускорение от нула до 100 км/ч за по-малко от три секунди. Ако това е вярно, пълноразмерният SUV ще навлезе в територията на суперавтомобилите.
Вариант EREV с иновативна CATL батерия
SUV моделите на Leapmotor се предлагат и с удължаване на пробега, включително най-големият модел до момента. D19 EREV има двигател с вътрешно горене под капака, който действа като генератор, плюс два електрически двигателя, произвеждащи комбинирана мощност от 400 кВт към всичките четири колела. Това означава, че ускорението от нула до 100 отнема около две секунди по-дълго, отколкото при чисто електрическата версия, вероятно поради по-ниската мощност и по-голямото тегло на двигателя с вътрешно горене.
Батерия с капацитет 80,3 кВтч е разположена в долната част на каросерията – най-голямата, инсталирана някога в електрическо превозно средство с удължаване на пробега. Тя надминава батерията на настоящия Tesla Model Y и предлага чисто електрически пробег от 500 километра по китайски стандарти. D19 EREV разчита на 800-волтова технология, позволяваща зареждане от 30 до 80 процента за около 15 минути.
Батерията в D19 EREV е новата батерия „Freevoy Super Hybrid“ на CATL, която според индустриалния гигант за първи път комбинира LFP и NMC химия в една клетка. Има и друга иновация във вътрешността на новия флагмански модел на Leapmotor.
Първият автомобил с кислороден генератор
SUV-ът е първият сериен автомобил, оборудван някога с кислороден генератор, който произвежда 8 литра кислород в минута. Това може да звучи необичайно от европейска гледна точка, но в Китай пътуванията до високи планини като Хималаите са все по-популярни.
По отношение на хардуера, Leapmotor разчита на два чипа Qualcomm Snapdragon 8797, които предлагат 1280 TOPS (тера операции в секунда) изчислителна мощност и се използват както за информационно-развлекателната система, така и за асистиращите системи. Доставките са планирани да започнат през първата половина на следващата година.
Leapmotor не е предоставил конкретни цени, въпреки че е посочена по-ранна цел от 300 000 юана (около 36 000 евро).
Дали D19 ще бъде пуснат в продажба в Европа, остава несигурно, тъй като не съответства напълно на настоящото позициониране на марката на Запад.








