Архив

Ford Mustang RTR: Създаден за дрифт

Когато се спомене фразата „дрифт кола“, първите образи, които идват на ум, са компактните и пъргави японски купета, а легендарният пони автомобил Ford Mustang очевидно не е начело в тази въображаема класация.

Y8kUUYrQsH

Американският световен шампион по дрифт Вон Гитин-младши обаче отдавна успешно печели състезания в тази дисциплина зад волана на Mustang. Нещо повече, неговата компания, RTR (Ready to Rock) Vehicles, е специализирана в персонализирането на Ford Mustang. Преди това са били или проекти на вътрешни тунинг студия, или предварително инсталирани пакети за модификации за монтаж при оторизирани дилъри.

Първият фабрично сглобен дрифт Mustang обаче вече е представен.

Ford Mustang RTR е базиран на пони автомобила от начално ниво с 2,3-литров четирицилиндров турбо двигател EcoBoost. Двигателят запазва стандартната си мощност (319 к. с., 475 Нм), но е оборудван със система против забавяне, която поддържа налягането на турбото след отпускане на газта.

Стандартната десетстепенна автоматична трансмисия изпраща цялата мощност към задния мост. Инсталирани са също електромеханична ръчна спирачка и четворна изпускателна система с активни клапи. Изборът на базов силов агрегат с минимални модификации, вместо флагманския V8 Mustang GT, е продиктуван от желанието да се създаде сравнително достъпен дрифт автомобил, достъпен за амбициозни състезатели.

DzaNB3yo7qШасито на пони автомобила е претърпяло обширни модификации. Задната подрама, стабилизиращите щанги и регулируемите опори на амортисьорите са заимствани от фабричната топ версия Dark Horse, която обикновено се предлага само за автомобили с 5,0-литров V8.

Монтирана е по-дълга кормилна рейка. Спирачната система от автомобили с пакет GT Performance се състои от шестбутални Brembo апарати отпред и четирибутални апарати отзад. Адаптивните амортисьори MagneRide са опционални.

Екстериорът на Ford Mustang RTR е трансформиран с бодикит от осемцилиндровия Mustang GT. Решетката е с характерната за RTR осветена бъбрековидна решетка. Задната част е украсена със спойлер от пакета GT Performance. Характерните 19-инчови RTR джанти и специални графики на каросерията допълват визията. Ярък интериор в цвят Hyper Lime се предлага срещу допълнително заплащане.

Интериорът на дрифт автомобила е с осветени прагове на вратите и възпоменателна плака на арматурното табло. Контрастни шевове в цвят Hyper Lime украсяват седалките, арматурното табло, панелите на вратите и лоста на ръчната спирачка. Инструменталният панел е със специални графики с марка RTR.

Доставките на производствените автомобили са планирани за лятото на 2026 г., като цените все още не са известни. Въпреки това, предвид целта за създаване на сравнително достъпен дрифт автомобил, е малко вероятно Ford Mustang RTR да струва повече от моделите V8 (започващи от $48 500).