Архив

Mercedes отваря поръчките за GLC в Европа

Само няколко седмици след световната си премиера на IAA Mobility, Mercedes вече приема поръчки за новия електрически GLC. GLC 400 4MATIC с мощност 360 кВт се предлага в Германия на каталожна цена от 71 281 евро или от 475 евро на месец с частен лизинг.

Изображение: Mercedes Benz GLC BEV

mercedes-benz.com, 21.10.2025 – 16:00

Посочените тук цени се отнасят за Германия. Според Mercedes обаче електрическият GLC може да бъде поръчан „на почти всички европейски пазари“ от днес. Въпреки че над 60 000 евро са много Mercedes opens the order books for the GLC in Europeпари, Mercedes заявява, че електрическият модел е „сравним по цена с модела с двигател с вътрешно горене“.

Въпреки че GLC 200 d 4MATIC може да бъде закупен за по-малко от 59 000 евро, това е само модел със 120 кВт. GLC 400 e 4MATIC plug-in хибридът с технология EQ Hybrid има същата мощност като новия електрически модел, осигурява 185 кВт от двигателя с вътрешно горене и 115 kW от електрическата част на силовото предаване – и е по-скъп с базова цена от 64 340 евро. За да постигнете данните за производителност на електрическия GLC 400 4MATIC в света на двигателите с вътрешно горене, са ви необходими AMG моделите – с цени, започващи от 77 000 евро и нагоре.

В онлайн конфигуратора за електрическия GLC, Mercedes-Benz предлага четири опции – или напълно персонализирана конфигурация, или една от трите „ексклузивни препоръки за конфигурация с ръчно подбрана колекция от оборудване“. Те обаче могат да бъдат коригирани по-късно. Трите препоръки се наричат „Ефективност“ от 64 120,25 евро с пробег по WLTP от 714 километра, „Всички са любими“ с „динамичен дизайн и най-съвременни технологии“ от 73 086,10 евро (и пробег по WLTP от 639 километра) и „Ексклузив и спортен“ с „интелигентно оборудване за комфорт, ефективност и интелигентна помощ“ от 94 441,97 евро. Не е уточнено дали препоръките предлагат и предимства по отношение на времето за доставка.

Пробегът по WLTP от над 700 километра за модела „Ефективност“ (както и за персонализирани конфигурации) обаче е наличен само със специален модел, наречен „Long Range Edition“, за допълнителни 3 403 паунда. Този специален модел включва пакет „Пъргавост и комфорт“, специални 19-инчови джанти с гуми, оптимизирани за съпротивление при търкаляне, и алуминиеви стъпенки с гумени шипове. Стелките вече са увеличили леко пробега в моделите SUV EQE и EQS, тъй като подобряват въздушния поток към задната част и по този начин допринасят за по-ефективна аеродинамика.

Mercedes opens the order books for the GLC in Europe1Ако изберете индивидуална конфигурация, в допълнение към стандартното оборудване (включително панорамен покрив, топло- и звукоизолиращо акустично стъкло, LED фарове, камера за задно виждане, дисплей на водача (10,3″), медиен дисплей (14″), автоматичен климатик и отопляеми предни седалки), се предлагат три допълнителни пакета: пакетът Advanced Plus с цифрови екстри, пакетът Premium с цифрови екстри и пакетът Premium Plus с цифрови екстри. Последният включва Hyperscreen, климатизирани седалки, Digital Light, 4D озвучителна система от Burmester и светещ мотив в панорамния покрив. AMG Line с модификациите си на предната престилка, задната престилка и 20-инчовите джанти се предлага като опция.

При пускането на пазара Mercedes предлага и електрическия GLC „на атрактивна месечна лизингова цена от 475 евро за частни клиенти“. Според бележката под линия, тази месечна цена важи за 36-месечен срок и 15 000 километра годишно, но също така със специално лизингово плащане от 20 процента. При каталожната цена на GLC 400 4MATIC това възлиза на над 14 250 евро.

„GLC е най-популярният модел на Mercedes-Benz от години и е световен лидер в своя сегмент. Искаме да продължим този успех с изцяло електрическия GLC“, каза Матиас Гайзен, член на Управителния съвет, отговарящ за продажбите. „Този автомобил съчетава ежедневна практичност, дълъг пробег и емблематичен дизайн и предава обещанието на марката „Добре дошли у дома“ повече от всякога. Mercedes-Benz се вслуша в обратната връзка от клиентите по целия свят и представи изцяло електрически модел, който бележи повратна точка в средния клас. Нашата цел е да улесним преминаването към електрическа мобилност, поради което предлагаме изцяло електрическия GLC на сравнима цена с моделите с двигател с вътрешно горене.“

За да продължи успеха на GLC с двигател с вътрешно горене, Mercedes реши да промени стратегията си за своите електрически автомобили: Вместо да проектира електрическите модели на собствени платформи, които да бъдат коренно различни от двигателите с вътрешно горене, електрическите автомобили и двигателите с вътрешно горене трябва да бъдат възможно най-сходни в бъдеще – но все пак да бъдат базирани на различни платформи, за да се възползват от предимствата на съответните технологии, според Mercedes.

На практика това означава, че GLC с EQ технология, представен в Мюнхен през септември, разполага с голяма, осветена хромирана решетка. „Тази емблематична решетка е нещо повече от просто впечатляващ дизайнерски елемент. Тя предефинира лицето на марката и излъчва престиж и самочувствие“, казват от Mercedes. Тъй като обаче е проектиран и като електрически автомобил с батерии, той предлага повече вътрешно пространство от версията с двигател с вътрешно горене и има 800-волтова система, която осигурява пробег над 700 километра и до 303 километра допълнителен пробег за десет минути.

Както при електрическия CLA, за който от миналата седмица се предлага втори вариант на задвижване (CLA 200 от 46 950 евро), вероятно ще последват и други варианти за електрическия GLC – все още не е известно дали ще има и модел със задно задвижване с особено дълъг пробег. GLC с двигател с вътрешно горене винаги се предлага със задвижване на всички колела. Общо четири допълнителни електрически модела ще последват от Mercedes в близко бъдеще, „два от тях през 2026 г.“. Вероятно това ще бъдат CLA Shooting Brake, който вече беше представен, и електрическата C-класа, която ще бъде базирана на технологията, използвана в GLC.