Архив

Porsche представя Macan GTS

Porsche представи петия вариант на двигател за електрическия Macan. GTS ускорява до 100 км/ч за 3,8 секунди. Въпреки че неговите 380 кВт го поставят под Turbo, се твърди, че Macan GTS предлага подобно пъргаво управление.

Изображение: Porsche

porsche.com, 23.10.2025 

Porsche разширява гамата от задвижвания за изцяло електрическия Macan с традиционния вариант GTS. Той е позициониран над Macan 4S, но под Macan Turbo, което го прави втората поршенай-мощна версия в портфолиото. Задният мост на модела Numero 5 разполага със същия електрически двигател като Turbo, но на предния мост са монтирани различни двигатели.

Компанията, базирана в Цуфенхаузен, заявява, че системната мощност с двигателя на предния мост е 380 кВт. В режим на overboost мощността може да бъде увеличена до 420 кВт за кратко време. За сравнение, Macan Turbo от най-висок клас осигурява 430 кВт или 470 кВт в режим overboost на всичките четири колела.

Новият Macan GTS тежи 2,4 тона, но се твърди, че ускорява от нула до 100 км/ч за 3,8 секунди – когато е активиран launch control и са налични пълните 955 нютон метра въртящ момент. Той достига 200 км/ч за 13,3 секунди. При 250 км/ч задвижването спира напълно.

Максимален пробег от 586 километра

С пробег по WLTP от 586 километра и 800-волтовата си система, Macan GTS, който струва поне 104 200 евро, е предназначен и за дълги пътувания. Благодарение на максималния капацитет на зареждане от 270 кВт, нивото на зареждане на 100 kWh NMC батерията може идеално да се увеличи от 10 до 80 процента в рамките на 21 минути – както при всички други варианти на Macan. Porsche обявява комбинирана консумация на енергия на новия GTS от 18,5 кВтч.

порВариантът GTS е естествено предназначен да засенчи по-достъпните двигатели на Macan 4 и Macan 4S по повече начини, отколкото само по надлъжна динамика. Инженерите са настроили и стандартното активно спортно пневматично окачване за по-голяма пъргавина и са го снижили с 10 милиметра. Macan GTS се предлага стандартно с разпределение на сцеплението „ePTM“ и векторизиране на въртящия момент. Управлението на задния мост също се предлага срещу допълнително заплащане.

Вторият най-мощен вариант се твърди, че предлага най-нисък център на тежестта и отчетливо динамично разпределение на теглото. Благодарение отчасти на електронно контролирания диференциален блокаж, разположен зад задния двигател, разпределението на теглото е порш152:48 в полза на задната част.

Macan GTS се предлага стандартно със Sport Chrono пакет, който е предназначен да подобри допълнително динамиката на шофиране на SUV-а. Този вариант е разширен, за да включва режим на състезание, който преди беше запазен за Taycan в изцяло електрическите модели и който предварително охлажда леко батерията за използване на състезателната писта.

Външно вариантът GTS е разпознаваем по черните си компоненти, както и в другите серии. Дори матричните LED фарове и задните светлини са леко затъмнени. Освен това има по-широки странични прагове и три нови цвята на боята. Macan GTS се предлага стандартно с 21-инчови джанти, но 22-инчови джанти също се предлагат срещу допълнително заплащане. В интериора клиентите могат да избират между различни цветови схеми със специфичния за модела GTS пакет.