Архив

Yangwang U9 на BYD чупи рекорда на Нордшлайфе за електрически серийни автомобили

BYD Yangwang U9 Extreme се смята за най-бързия сериен автомобил в света от септември. Сега той счупи и рекорда за най-бърз електрически модел на Нордшлайфе на Нюрбургринг, измествайки Xiaomi SU7 Ultra на второ място.

Изображение: BYD Yangwang U9

byd.com, 23.10.2025

BYD в момента преследва рекорди – и не само по отношение на глобалните продажби на електрически автомобили, след като вече изпревари Tesla в световен мащаб. С U9 Extreme те рекордпреследват и трофеи. През септември хиперколата от дъщерната марка на BYD достигна скорост от 496 км/ч на тестовата писта в Папенбург, Долна Саксония – не само превъзхождайки всички електрически автомобили, но и чупейки световния рекорд за най-бърз сериен автомобил в света, поставен преди пет години от Bugatti Chiron Super Sport 300+. Ракетата V16 на VW Group беше с почти 6 км/ч по-бавна.

6:59.157 минути: достатъчно за нов рекорд

Автомобилният производител обяви, че четиримоторният автомобил на BYD с мощност 2220 кВт е спечелил още един трофей в Германия. По-конкретно, на легендарната Нордшлайфе на Нюрбургринг, където производители на автомобили от цял свят се борят за всяка стотна от секундата със своите спортни модели.

В „Зеления ад“, както е известна още взискателната състезателна писта в региона Айфел, U9 Extreme постигна време за обиколка от 6:59.157 в асфалта. Той беше пилотиран от немския състезател Мориц Кранц, който има дългогодишен опит на Нордшлайфе.

След това китайският спортен автомобил добави още една титла към списъка си с постижения – флагманският модел на BYD вече е най-бързият електрически суперавтомобил и най-бързият сериен електрически автомобил, каран някога на Нордшлайфе. Той подобри времето на предишния рекордьор с повече от пет секунди. Предишният рекордьор също дойде от Китай: SU7 Ultra на Xiaomi постигна време от 7:04.957 минути в началото на лятото. Четиривратият седан беше отнел титлата от хърватската хиперкола Rimac Nevera.

Прототип на Xiaomi SU7 Ultra беше с повече от половин минута по-бърз, около 6:22 минути. Тъй като обаче не беше одобрен за движение по пътищата и не беше стандартно производство, той принадлежи към различна категория.

„Ние сме отдадени на това да разширяваме границите на това, което може да се постигне чрез технологиите, а Нюрбургринг е толкова легендарно предизвикателство за автомобили и шофьори, че е съвсем естествено нашите инженери да преследват мечтите си там… Лимитираната серия U9 Xtreme доказа, че е не само най-бързият автомобил в света по права линия, но и превозно средство с необходимите за чупене на рекорди за обиколка на писта с голямо разнообразие от завои“, каза вицепрезидентът на BYD и ръководител на отдела за Европа Стела Ли, коментирайки успеха.

Най-високите скорости в автомобилния свят

Рекордът, разбира се, е перфектната реклама за Yangwang U9 Extreme, който е лимитиран до 30 бройки и се предлага в Китай на цена от 1,68 милиона юана, еквивалентни на около 200 000 евро. Докато 800-волтовите системи в момента се считат за най-съвременните технологии в Европа, двуместният автомобил впечатлява със своята 1200-волтова архитектура. Характерната за марката батерия тип „лопатка“ с LFP клетки има изключително висока скорост на разреждане от 30°C – около десет пъти по-висока от тази на повечето ежедневни електрически автомобили.

Междувременно, електродвигателите му достигат скорости до 30 000 оборота в минута. Адаптивното окачване „DiSus-X“ е специално настроено за рекордното бягане по Нордшлайфе, а почти 2,5-тонното купе се е търкаляло със специални полу-гладки гуми.