Приходите на Renault Group за третото тримесечие на 2025 г. се увеличиха с +6,8%
Финансовите перспективи за 2025 г. са потвърдени
Приходи за 9-месечието на 2025 г.:
Приходи на групата: 39,1 милиарда евро, +3,7% спрямо 9-те месеца на 2024 г., +5,1% при постоянни валутни курсове
Приходи от автомобили: 34,3 милиарда евро, +1,7% спрямо 9-те месеца на 2024 г., +3,1% при постоянни валутни курсове
Приходи за третото тримесечие на 2025 г.:
Приходи на групата: 11,4 милиарда евро, +6,8% спрямо третото тримесечие на 2024 г., +8,5% при постоянни валутни курсове
Приходи от автомобили: 9,8 милиарда евро, +5,0% спрямо третото тримесечие на 2024 г., +6,8% при постоянни валутни курсове
media.renaultgroup.com
Силно търговско представяне на Renault Group: През третото тримесечие на 2025 г. продажбите са се увеличили с 9,8% спрямо третото тримесечие на 2024 г. с 529 486 автомобила
продадени с ръст на международните продажби от 14,9%, а на европейските[2] продажби – от 7,5%.
През първите 9 месеца на 2025 г. продажбите на Renault Group в световен мащаб са се увеличили с 3,8% с 1 698 964 продадени автомобила и са класирани на 3-то място в Европа.
И трите автомобилни марки отчитат растеж:
Марка Renault №3 в Европа; силно представяне в електрическите превозни средства през годината, достигайки над 20% от продажбите през третото тримесечие с Renault 5 E-Tech №1 в електрическите превозни средства от B-сегмента; №2 в хибридните (HEV); №2 в леките търговски превозни средства (LCV); Clio №2 най-продаван автомобил във всички канали в Европа. Марка Renault №1 във Франция.
Dacia потвърди фокуса си върху продажбите на дребно и се класира на 2-ро място в продажбите на леки автомобили (PC) за клиенти на дребно, №9 в продажбите на леки автомобили в Европа. Sandero №1 най-продаван автомобил във всички канали в Европа.
Продажбите на Alpine са се увеличили повече от два пъти спрямо 9-те месеца на 2024 г.
Висок едноцифрен ръст на приема на поръчки в Европа през третото тримесечие на 2025 г. на годишна база.
Здравословно ниво на общия инвентар от 538 000 автомобила към 30 септември 2025 г.
Предстоящи пускания на пазара през четвъртото тримесечие на 2025 г.: Renault Boreal (C-SUV), Renault Kwid E-Tech, Alpine A390 (C-SUV) и Renault Clio 6 (първи доставки през първото тримесечие на 2026 г.)
Групата Renault потвърждава финансовите си перспективи за 2025 г., актуализирани на 15 юли 2025 г.:
Оперативен марж на групата около 6,5%
Свободен паричен поток между 1,0 милиарда евро и 1,5 милиарда евро
Булон-Биланкур, Франция, 23 октомври 2025 г.
„В изключително предизвикателна среда ние продължаваме да се възползваме от нашата убедителна и конкурентна гама – обхващаща електрически, двигатели с вътрешно горене и хибридни автомобили – което доведе до 6,8% увеличение на приходите на Групата през това тримесечие. Възползвахме се и от силното представяне на Mobilize Financial Services, нашия финансов „пленник“, който остава стратегически актив както за текущите операции, така и за дългосрочните амбиции на Групата. С целта да бъдем най-добрите в това, което можем да контролираме, ние оставаме изцяло ангажирани със стратегията си за съотношение стойност спрямо обем, като същевременно поддържаме силен фокус върху изпълнението на нашата пътна карта за намаляване на разходите. Потвърждаваме нашите насоки за цялата година, като се стремим към оперативен марж на Групата от около 6,5% и свободен паричен поток между 1,0 милиарда евро и 1,5 милиарда евро. Успоредно с това, ние активно оформяме следващия си средносрочен план, предназначен да ускори трансформацията на Групата и да отключи бъдещи възможности“, каза Дънкан Минто, главен финансов директор на Renault Group.
Акценти на търговските резултати
През третото тримесечие на 2025 г. Renault Group постигна 9,8% увеличение на регистрациите в сравнение със същия период на 2024 г., с общо 529 486 продадени автомобила. Както международните, така и европейските продажби допринесоха за това представяне, съответно с 14,9% и 7,5% повече. В Европа продажбите на леки автомобили нараснаха с 10,9%, надминавайки пазар, който се е увеличил със 7,5%, докато продажбите на леки търговски автомобили (LCV) показаха подобрение последователно, но останаха със 7,1% под нивото от третото тримесечие на 2024 г. Всички марки отбелязаха ръст (лични автомобили, Европа): Renault +5,5%, Dacia +16,1%, Alpine +306,4%.
През първите девет месеца на 2025 г. продажбите на Групата нараснаха с 3,8%, достигайки 1 698 964 автомобила, като трите марки отбелязаха ръст. В Европа продажбите на лични автомобили нараснаха с 6,9% за общо 1 003 085 продадени автомобила. На международния пазар продажбите на марката Renault (лични автомобили + леки търговски автомобили) се увеличиха в Латинска Америка (+17,3%), Южна Корея (+213,7%) и Мароко (+46,3%), потвърждавайки успеха на Международния план за действие.
Групата Renault запази своята стратегия:
Търговска политика „Стойност пред обем“:
Продажбите на дребно представляват 58,4% от общите продажби в петте[5] основни европейски страни (близо 17 пункта над пазара), с последователно подобрение през третото тримесечие до 63,8% от общите продажби (20 пункта над пазара). 3 автомобила бяха в топ 10 на продажбите на дребно в Европа: Sandero, Duster и Clio.
Остатъчните стойности останаха стабилни в световен мащаб както за марките Renault, така и за Dacia в края на септември 2025 г. в сравнение с миналата година, като бяха с 5 до 11 пункта[6] над основните конкуренти в петте основни европейски страни.








