Автомобилният производител, който е произвел най-много коли, е…
Според доклад на Hedges & Company, актуализиран едва миналия месец, в момента в света би трябвало да има около 1,644 милиарда коли. H&C изчислиха, че около 619 милиона са по пътищата в Азия, 431 милиона в Европа, 370 милиона в Северна Америка, 105 милиона в Южна Америка, 69 милиона в Близкия изток и 50 милиона в Африка.
Проучването съобщава за около 75 превозни средства в Антарктида, така че точният брой би трябвало да е 1 644 000 075. Но сериозно, на практика е невъзможно да се преброят всички до последната кола, защото кой може да каже колко нерегистрирани коли има..
Как бихте ги преброили?
Във всеки случай, проучването ни накара да се запитаме; кои автомобилни производители са най-отговорни за огромния обем превозни средства, произведени през последните 125+
години автомобилна история?
Направихме малко проучване и, честно казано, резултатите не са чак толкова изненадващи.
Ford F-150 е най-продаваният автомобил в света, така че не би трябвало да е трудно да се досетите коя марка е произвела най-много превозни средства. Но само защото резултатите не са изненадващи, това не означава, че не са интересни.
Никой не се доближава до Ford по обем.
През 2012 г. Ford отпразнува своя 350-милионен произведен автомобил – Ford Focus, слязъл от площадката в Тайланд. По повод събитието, изпълнителният вицепрезидент на Ford по глобалния маркетинг, Джон Флеминг, заяви, че „Производството на 350 милиона превозни средства е еквивалентно на производството на едно превозно средство на всеки 10 секунди за 109-годишната история на Ford. Ако бъдат поставени един до друг, превозните средства биха се простирали до Луната и обратно – два пъти.“
Не сме сигурни как точно Ford е стигнал до 350 милиона превозни средства. За да предположим, може би е имало известно закръгляване нагоре или надолу, или може би дори малко предположение, за да се позиционира Ford Focus от 2012 г. като официалния 350-милионен Ford, за да се раздуе шумът около тогавашното ново производствено съоръжение на марката в Районг. Но ако този Focus не беше действителният 350-милионен модел на Ford, той беше достатъчно близо, за да не се занимаваме с откриване на пропуски в твърдението.
Във всеки случай, обявяването на 350 милиона автомобила беше направено през август, преди повече от десетилетие. Оттогава Ford е произвел още доста автомобили.
Точните производствени данни са трудни за намиране, но според F&I Tools годишните световни продажби от 2012 г. насам се разпределят, както следва.
Година на продажбите Общо продажби:
2012 – 5,668 милиона, 2013 – 6,330 милиона, 2014 – 6,323 милиона, 2015 – 6,635 милиона, 2016 – 6,651 милиона, 2017 – 6,607 милиона, 2018 – 5,982 милиона, 2019 – 5,386 милиона, 2020 – 4,231 милиона, 2021 – 3,942 милиона, 2022 – 4,235 милиона, 2023 – 4,413 милиона, 2024 – 4,470 милиона
Общо 70,873 милиона
Ще трябва да проверим нашите данни с Ford, за да дадем точен отговор, но ако приемем, че Ford ги увеличава достатъчно бързо, за да е в крак с годишните данни за продажбите, можем да оценим, че Досега компанията е произвела около 420 милиона камиона, леки автомобили и SUV-ове. Най-малкото, дори консервативна оценка би поставила броя на над 400 милиона и е на път да достигне половин милиард бройки след още едно десетилетие или около това.
Само Ford F-Series е продал над 40 милиона бройки
Ford
Ford F-Series е представен за първи път през 1948 г. Въпреки че нямаме точни данни за продажбите оттогава, знаем, че камионът не е имал лоша година оттогава. През 2009 г. Ford продаде 413 625 от тези пикапи в САЩ и това беше най-ниската точка. През последното десетилетие камионът никога не е продавал по-малко от 785 000 общо в Северна Америка.
Публикация от главния изпълнителен директор на Ford Джим Фарли в X.com в началото на 2022 г. отбеляза производството на 40-милионния пикап F-Series на Ford, сребрист модел Tremor.
Само през тази година Ford ще пусне още 780 275 бройки за Северна Америка, последвани от още 1,78 милиона за САЩ, Канада и Мексико до края на 2024 г., което означава, че преди дори да вземем предвид продажбите в чужбина, Ford е произвел поне 42 милиона пикапа F-Series досега.
Toyota поставя далечно второ място
Toyota
Прессъобщение от септември 2023 г. съобщава, че Toyota е произвела 300 милиона автомобила от създаването си. Toyota е официално създадена като марка през 1937 г., но броят от 300
милиона всъщност започва с камиона Model G1 от 1935 г., произведен от автомобилното производствено подразделение на Toyoda Automatic Loom Works, Ltd, преди да бъде известен като истинската Toyota.
Като цяло, твърдението на Toyota за 300 милиона произведени модела е оценка, базирана на 119,6 милиона модела, произведени в чужбина, и 180,52 милиона, произведени в страната. В прессъобщението се отбелязва, че Corolla е най-големият автомобил на марката по обем, като към края на септември 2023 г. са произведени 53,399 милиона бройки.
Според доклад на Reuters, Toyota е продала още 10,8 милиона бройки по целия свят през 2024 г. Ще изчакаме и ще видим как ще се развият цифрите за 2025 г., но тези цифри биха поставили Toyota на път да заеме мястото на Ford начело на класацията, ако се изчакат още няколко десетилетия.
Volkswagen заема още по-далечно трето място
Volkswagen
Едва миналия декември, Volkswagen премина границата от 180 милиона. Ако искате да познаете кои модели съставляват лъвския пай от тези числа, вероятно ще познаете правилно; Golf и Beetle. Golf е продал приблизително 37 милиона бройки от дебюта си през 1974 г., докато Beetle е продал около 23 милиона бройки.
General Motors надминава всички (в зависимост от това как правите сметките)
GMC
General Motors би искала да ви накара да повярвате, че е произвела повече превозни средства от всеки друг в света, с над 500 милиона бройки,
което прави GM първата марка, която е достигнала половин милиард още през 2015 г.
Но ето какво: може би не е съвсем честно да се сумират всички тези неща под една марка. Портфолиото на GM е просто твърде обширно. Освен основните марки, GMC, Chevy, Cadillac и Buick, под знамето на GM има и азиатски компании като Baojun и Wuling, и кой знае колко несъществуващи марки като Holden, Marquette, Geo, Saturn и Daewoo. И на всичкото отгоре има марки като Vauxhall, Saab и Opel, които са продадени на други компании.
Дебатът може да стане много езотеричен оттук нататък. Ако не броим всяка една кола, продадена някога от дадена марка под знамето на GM, тогава справедливо ли е да включим Lexus към Toyota?
Можем да спорим по този въпрос, но бихме предпочели просто да го кажем така: Ford, Toyota и Volkswagen остават начело, ако броим отделни автомобилни производители, а не портфолиа от 43 марки конгломерати..













