Архив

Skoda – третата най-продавана автомобилна марка в Европа

Skoda продава 509 400 автомобила през първата половина на 2025 г., превръщайки се в третата най-продавана автомобилна марка в Европа

Силният растеж през първата половина на 2025 г. се дължи на нарастващите продажби на ключови пазари в Европа и Индия.

autocarpro.in/news-international

Skoda Auto обяви силни данни за продажбите за периода януари-юни 2025 г. Чешкият автомобилен производител е доставил 509 400 автомобила на клиенти по целия свят, 1 Skoda sells 509,400 vehicles in H1 2025, becomes Europe’s third best-selling car brandкоетопредставлява ръст от 13,6% на годишна база (първа половина на 2024 г.: 448 600 бройки). Този растеж се дължи на нарастващите продажби на ключови пазари в Европа и Индия, както и на най-широката и най-модерна моделна гама на Skoda до момента, предлагаща всички основни двигатели.

Според Skoda, за първи път в 130-годишната си история, тя се превърна в третата най-продавана автомобилна марка в Европа (ЕС-27 плюс Обединеното кралство, Швейцария, Норвегия и Исландия). Чешкият производител се стреми да си осигури трайно място сред трите водещи марки в Европа до края на десетилетието.

В Европа Skoda е доставила 409 100 автомобила на клиенти (+10,5%), значително надминавайки общия пазар. Силното търсене на електрически и plug-in хибридни модели изигра ключова роля за този успех. В Европа компанията е доставила 72 000 електрически автомобила и 21 400 plug-in хибрида, което заедно представлява 22,8% от доставките.

Това стабилно пазарно представяне се отразява в скока от 10,4% в приходите от продажби до 15,070 милиарда евро, като оперативната печалба достига 1,2 милиарда евро. Възвръщаемостта на продажбите остава стабилна на 8,5%, заявява Skoda.

С 509 400 автомобила и SUV-а, доставени през януари-юни 2025 г., Skoda е постигнала силно увеличение от 16,6% на годишна база в продажбите в световен мащаб.

Skoda sells 509,400 vehicles in H1 2025, becomes Europe’s third best-selling car brandТова включва най-големия единичен пазар, Германия, където са доставени 100 700 автомобила – увеличение от 10,5% на годишна база. Други големи печалби са отчетени в Обединеното кралство (43 800 автомобила; +16,5%), Испания (21 100 автомобила; +20,3%), Австрия (15 200 автомобила; +25,7%), Швеция (8 500 автомобила; +54,0%) и Франция (24 400 автомобила; +13,5%). Чехия и Дания също допринесоха значително за този успех. Този ръст в доставките означава, че марката се представи по-добре от общия пазар на ЕС, постигайки силни пазарни дялове в няколко западноевропейски страни, включително Австрия (10,64%), Дания (10,21%) и Германия (7,18%).

На 1 юни Skoda започна продажбите на SUV-а Kushaq във Виетнам, използвайки CKD комплекти, внесени от Индия.

Чешкият автомобилен производител също така значително засили присъствието си в Азия, доставяйки 33 300 автомобила на клиенти в Индия. Това постижение постави нов рекорд за марката в 25-ата ѝ година на субконтинента, отбелязвайки годишен ръст от 107,7%. Във Виетнам започнаха продажбите на първия местно произведен модел на Skoda – Kushaq SUV – с използване на CKD комплекти, доставени от Индия.

Коментирайки резултатите за първата половина на 2025 г., главният изпълнителен директор на Skoda Auto Клаус Целмер заяви: „Skoda Auto процъфтява, като постига Skoda sells 509,400 vehicles in H1 2025, becomes Europe’s third best-selling car brand1солидни финансови резултати за първата половина на 2025 г. въпреки значителните предизвикателства в нашата индустрия. За пореден път постигнахме растеж по всички наши основни ключови показатели за ефективност (KPI) и демонстрирахме, че сме една от най-печелившите автомобилни марки в сегмента на обемните продажби. Тези фантастични резултати са доказателство за устойчив бизнес модел. Забележително е, че успехът ни през първите шест месеца се разпростира върху задвижващите агрегати, потвърждавайки, че сме на правилния път, като предлагаме свобода на избор в тази епоха на преход. А броят на поръчките ни доказва, че и нашата стратегия за електрически превозни средства е на път: до края на юни бяха направени над 120 000 поръчки за нашите изцяло електрически нови модели Enyaq и Elroq. Ето как се издигнахме до третата най-продавана автомобилна марка в Европа от 10-то място само преди няколко години, тъй като увеличаваме доставките в Европа по-бързо от индустрията като цяло.“

Мартин Ян, член на борда на директорите на Skoda Auto, отговарящ за продажбите и маркетинга, добави: „Като цяло постигнахме рекордни пазарни дялове в няколко страни, включително Германия, Австрия, Швеция и Франция. Нашата стратегия за интернационализация също набира скорост – в Турция постигнахме най-високия брой доставки до клиенти. В Индия Kylaq се радва на изключителен успех, като продажбите се увеличиха с почти 108% до рекордно високо ниво. Друг важен етап е пускането на пазара на Kushaq във Виетнам, произведен в новия местен завод в партньорство с Thanh Cong Group.“

Новите модели Enyaq и Elroq оглавяват класациите за електрически автомобили на Skoda

Електрическите модели на Skoda остават популярни, като компанията е доставила 72 000 електрически автомобила и 21 400 plug-in хибрида на клиенти в Европа. Заедно те представляват Skoda sells 509,400 vehicles in H1 2025, becomes Europe’s third best-selling car brand322,8% от доставките (първо полугодие на 2024 г.: 9,4%). Близо един на всеки четири автомобила Skoda, продаден в Европа, вече е с електрифицирано задвижване. Това представяне се дължи на силното търсене на изцяло електрическите модели Enyaq и Elroq, както и на най-новото поколение plug-in хибриди Superb и Kodiaq – и двата предлагат електрически пробег над 100 км – което подчертава успешната трансформация на Skoda към устойчива мобилност. Elroq се радва на значителен успех през първата половина на годината, заемайки челните места сред електрическите превозни средства на европейския пазар през април, май и юни.

Както в Чехия, така и в Дания, той беше най-продаваният BEV през първите шест месеца на 2025 г. Новият Enyaq също продължава да се представя силно, като се нарежда на второ място в сегмента BEV в Швейцария за същия период. Като цяло Octavia остава най-популярният модел на Skoda с 97 500 доставки до клиенти, следвана от Kodiaq и Kamiq.

Skoda sells 509,400 vehicles in H1 2025, becomes Europe’s third best-selling car brand5С 23 714 продадени бройки между януари и юни 2025 г., Kylaq представлява 65% от общите продажби на едро на Skoda Auto India от 36 195 бройки.

Компактният SUV Kylaq става най-продаваният автомобил на Skoda в Индия през първата половина на 2025 г.

Skoda постигна най-добрия си резултат досега в Индия, доставяйки около 33 300 автомобила, което е увеличение от 107,7% на годишна база. Новопредставеният компактен SUV Kylaq допринесе значително за този успех, като над 20 000 клиенти го получиха до края на юни.

С 23 714 продадени бройки между януари и юни 2025 г., Skoda Kylaq представлява 65% от общите продажби на едро на Skoda Auto India от 36 195 бройки. От февруари 2025 г. нататък той се превърна в най-продаваният местно произведен автомобил на компанията, изпреварвайки седана Slavia (6 478 бройки) и средноразмерния SUV Kushaq (5 522 бройки). Средноразмерният SUV Kodiaq (478 бройки) и седанът Superb (3 бройки) са другите два модела, които Skoda продава в Индия.