Volkswagen е добре с доставките на чипове засега, казва изпълнителният директор пред Bild am Sonntag
ФРАНКФУРТ, 26 октомври (Reuters) – Volkswagen Group, която притежава Audi и Porsche, е осигурила достатъчно доставки на чипове засега, заяви изпълнителният директор пред немски седмичник, тъй като китайската забрана за износ на готови продукти от производителя на полупроводници Nexperia кара европейските производители на автомобили да се борят за доставки.
reuters.com/sustainability/boards-policy-regulation
26 октомври 2025 г.
„Настоящата криза с чиповете показва колко крехък е нашият свят. За разлика от последната криза с полупроводниците, тази включва много прости чипове, които се използват в

Оливър Блуме, изпълнителен директор на Volkswagen Group, говори по време на медийна презентация преди автомобилното изложение IAA Munich в Мюнхен, Германия, 7 септември 2025 г. REUTERS
различни индустрии и особено в автомобилите“, каза Оливър Блуме пред Bild am Sonntag.
„В краткосрочен план сме осигурени във Volkswagen Group. Нуждаем се от бързо политическо решение.“
Китай забрани износа на готовите продукти на Nexperia в отговор на поемането на контрола от страна на Холандия над компанията, чийто китайски собственик Wingtech, беше маркиран от САЩ като възможен риск за националната сигурност.
Противостоянието рискува да добави към проблемите на европейския автомобилен сектор, наред с американските тарифи и китайските ограничения върху износа на редкоземни елементи.
Блуме в момента е и главен изпълнителен директор на Porsche, който беше хвърлен в това, което той нарече „мащабна криза“ поради спада в продажбите в Китай и американските вносни тарифи.
В резултат на това, Porsche в петък разкри оперативна загуба за третото тримесечие от близо 1 милиард евро (1,2 милиарда долара), а Блуме заяви, че от 2026 г. насам ще има „ясна положителна тенденция“ за производителя на луксозни спортни автомобили.
По-рано този месец Porsche заяви, че Блуме ще предаде поста главен изпълнителен директор на бившия изпълнителен директор на McLaren Automotive Майкъл Лайтерс в началото на 2026 г., след дългогодишни критики от страна на инвеститорите, че управлението на две автомобилни марки е твърде много за един човек.
„Лайтерс беше кандидат в моя списък с наследници“, каза Блуме, добавяйки, че е „професионалист в спортните автомобили“ и че би бил „добър шеф на Porsche“.
(1 долар = 0,8575 евро)








