Архив

Китай е основна заплаха за германските производители на автомобили, предупреждава шефът на BMW

Китай представлява „много значително“ конкурентно предизвикателство за германските производители на автомобили, заяви в сряда ръководителят на новия унгарски завод на производителя на луксозни автомобили BMW, като китайският конкурент BYD скоро ще започне производство в страната.

Reuters, 5 ноември 2025 г. в 16:28 ч.

При десния премиер Виктор Орбан Унгария се превърна във важен търговски и инвестиционен партньор за Китай, за разлика от някои други страни от ЕС, които обмислят да

Председателят и главен изпълнителен директор на BMW Hungary Ханс-Петер Кемзер. (BMW)

Председателят и главен изпълнителен директор на BMW Hungary Ханс-Петер Кемзер. (BMW)

станат по-малко зависими от втората по големина икономика в света.

BMW заяви, че ще започне серийно производство на електрическия си модел iX3 в завод в източния унгарски град Дебрецен от края на октомври, превръщайки се в третата голяма германска марка, навлязла на пазара в Унгария след Audi и Mercedes-Benz.

„Китай представлява много сериозно предизвикателство, всички можем да се съгласим с това“, каза унгарският председател и главен изпълнителен директор на BMW Ханс-Петер Кемзер на конференция заедно с местни лидери от Audi и Mercedes-Benz.

„Трябва също така да видим, че китайските производители пристигат в Европа. Това е факт“, каза Кемзер чрез преводач.

BMW заявява, че ще започне серийно производство на електрическия си модел iX3 в завод в източния унгарски град Дебрецен от края на октомври. (BMW)

Китайската BYD планира да започне производство в новия си завод за електрически превозни средства в Южна Унгария до края на 2025 г., като същевременно инвестира 94 милиона долара (1,64 милиарда ранда), за да утрои местното си производство на електрически автобуси.

Михаел Бреме, главен изпълнителен директор на унгарското подразделение на Audi, заяви, че западните производители са загубили пазарен дял в Китай и местните марки сега представляват две трети от пазара там.

„Китайският пазар е просто твърде важен, за да се откажем от него“, каза Бреме. „Трябва да намерим нови стратегии на местните пазари.“

Золтан Гут, ръководител на отдела за комуникации и външни отношения в Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, заяви, че марката се стреми да запази пазарния си дял и в Китай с пускането на пазара на нови или преработени модели през следващите години.