Архив

Обединеното кралство: става най-големият пазар на електрически превозни средства (BEV) в Европа с пазарен дял от 19,6% през 2024 г.

Пазарът на нови автомобили в Обединеното кралство приключи 2024 г. с 1 952 778 регистрации на нови автомобили, което е увеличение с 2,6% на годишна база, според Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT). Този растеж се дължи изключително на покупките на автомобили от автопарка, които скочиха с 11,8% и представляват почти 60% от пазара, което подчертава ролята на бизнеса в стимулирането на търсенето на превозни средства с нулеви емисии (ZEV).

Общ преглед

Тенденции на пазара на електрически превозни средства

Електрическите превозни средства с батерии (BEV) достигнаха рекордно високо ниво с 381 970 регистрации, представляващи 19,6% от пазара, увеличение с 21,4% спрямо 2023 г. паз1Това обаче не достигна целта от 22%, определена от правителството. Plug-in хибридите (PHEV) също отбелязаха ръст от 18,3%, докато хибридните електрически превозни средства (HEV) се увеличиха с 9,6%.

Частното търсене на BEV обаче изостава значително, като само 10% от частните купувачи са избрали електрически автомобили през 2024 г. Бензиновите превозни средства остават доминиращи сред частните купувачи с 61% от търсенето, следвани от HEV с 16%.

Бариери пред растежа

Въпреки нарастващата наличност на 132 ZEV модела със среден пробег от 280 мили, производителите се сблъскват с препятствия при стимулирането на частното потребителско търсене. През 2024 г. индустрията е похарчила над 4,5 милиарда паунда за стимули, ниво на подкрепа, считано за неустойчиво в дългосрочен план.

Регистрациите на бизнес и автопаркове представляват контраст, като BEV представляват 25,4% от покупките в тези сегменти, подкрепени от атрактивни данъчни стимули.

най-голям електроПредизвикателства пред инфраструктурата и регулаторните органи

Едно от ключовите ограничения за по-нататъшното внедряване е неадекватната инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, която продължава да обезкуражава частните купувачи. Разгръщането на зарядни станции не е в крак с пазарното търсене, което води до опасения относно наличността, надеждността и разходите за зареждане.

В допълнение, SMMT подчерта необходимостта от корекции в регламента за задължителните ZEV превозни средства. Пазарът на BEV през 2024 г. е намалял със 75 000 бройки в сравнение с първоначалните прогнози, което оказва натиск върху индустрията да постигне по-амбициозната цел от 28% ZEV през 2025 г., изискваща близо 50% увеличение на продажбите на електрически превозни средства.

Призив за действие

SMMT призова правителството да:

  • Стимулира частното търсене чрез финансови стимули и целенасочени политики.
  • Ускори внедряването на инфраструктура за зареждане, като осигури национално покритие, което отговаря на опасенията на потенциалните купувачи.
  • Адаптира регламента за задължителните ZEV превозни средства, за да отразява пазарните реалности и да осигури яснота относно базовите стойности за CO2.