Концепцията Mazda Vision X-Coupe беше представена на Japan Mobility Show 2025.
Mazda заяви, че впечатляващият четириврат шоу автомобил може да измине до 99 мили само с батерия.
© Motor1.com
Концепцията Mazda Vision X-Coupe беше представена на Japan Mobility Show 2025. Четиривратият шоу автомобил разполага с plug-in хибридно задвижване, което интегрира електрически мотор и двуроторен роторен двигател.
Завършена в лъскаво сребристо, впечатляващата концепция изглежда като модерна преинтерпретация на последния автомобил на Mazda с роторен двигател – RX-8. Японската
сцена на спортните автомобили е залята от слухове за потенциалното завръщане на Mazda с роторен двигател от години. Е, сега самият автомобилен производител добавя доста масло в огъня, защото току-що представи концептуален plug-in хибриден автомобил с роторен двигател, който изглежда като естествен наследник на RX-8, последният сериен автомобил с роторен двигател.
Наречен Vision X-Coupe, където X се произнася като „кръст“, впечатляващият шоу автомобил има четири врати и четири места, точно като RX-8, който беше спрян от производство през 2012 г. Този път обаче задните врати са с пълна дължина, вместо полувратите на RX-8, а двуроторният двигател Wankel под капака получава помощ от електрически мотор.
Според Mazda, концепцията PHEV може да измине до 160 километра с пълна батерия, докато общият пробег достига до 800 километра. Що се отнася до мощността, великолепният четириместен автомобил разполага с 503 конски сили.
Както при всички plug-in хибриди, когато батерията се изтощи – или водачът иска да използва цялата налична мощност – бензиновият двигател се включва. За разлика от други PHEV автомобили обаче, двигателят с вътрешно горене на концептуалния Mazda X-Coupe е проектиран да работи с въглеродно неутрално гориво, произведено от микроводорасли. Според производителя на автомобили, докато микроводораслите растат, те улавят въглероден диоксид и съхраняват масло в клетките си.
Това масло може след това да бъде извлечено и рафинирано във въглеродно неутрално гориво, а Mazda твърди, че е успешно произвела над един литър гориво от 11 000-литров резервоар за култура за около две седмици. За контекст, тази култура от водорасли може да се побере в бетонобъркачка, докато полученото гориво може да напълни три чаши от 13 унции. Това не е точно ефективно, но предимството е, че страничният продукт може да се използва за производство на хранителни продукти или органични торове.
С дължина от 5050 милиметра, концептуалният Vision X-Coupe е приблизително със 177 милиметра по-дълъг от спрения от производство средноразмерен седан Mazda6, така че не е точно малък. Той се отличава с еволюция на дизайнерския език Kodo на марката, с агресивен дизайн на фаровете и задни светлини, които сякаш са вградени в каросерията.
Вътре има огромен панорамен дисплей на таблото и опростен трициферблатен инструментален панел, напомнящ на RX-8. Прост кръгъл селектор за предавки, който включва
ръчен режим, е разположен на голямата централна конзола, между предните седалки. Пътниците отзад разполагат с две отделни седалки, точно както при RX-8.
Mazda Vision X-Coupe беше представена на Japan Mobility Show 2025 заедно с друг шоу-кар, наречен Vision X-Compact, който прилича на модерен хечбек Mazda2.
И двата са концептуални модели, което означава, че не са съвсем готови за първа публика. Въпреки това, Mazda може да внесе някои от дизайнерските елементи и техническите спецификации в следващите си серийни автомобили. Или може да направи това, което Renault направи с Renault 5, и просто да изпрати проектите директно на поточните линии.








