Honda залага на хибриди с по-лека платформа за моделите от следващо поколение
Новата платформа ще бъде с 90 кг по-лека, ще побере хибриди и бензинови модели
Honda се стреми към 60% споделяне на части и модулна архитектура за намаляване на разходите
Планира да продаде 2,2-2,3 милиона хибрида до 2030 г., в сравнение с 868 000 миналата година
HAGA, Япония, 5 ноември (Reuters) – Honda Motor заяви в четвъртък, че разработва платформа, фокусирана върху средноразмерни хибридни автомобили и хибридна система

Honda Civic Hybrid е изложена след спечелването на наградата „Северноамерикански автомобил на годината“ за 2025 г. по време на медийния ден на автомобилното изложение в Детройт през 2025 г. в Хънтингтън Плейс в Детройт, Мичиган, САЩ
за големи превозни средства, тъй като японският автомобилен производител се стреми да повиши конкурентоспособността си на фона на по-бавния преход към изцяло електрически автомобили.
Новата платформа, която ще бъде внедрена в превозни средства от 2027 г. или по-късно, ще бъде проектирана за хибриди, но може да побере и модели само с бензин. Honda заяви, че платформата ще бъде с около 90 кг по-лека от сегашните дизайни.
Вторият по големина автомобилен производител в Япония след Toyota засили усилията си за растеж в САЩ, тъй като е изправен пред силна конкуренция в Китай и други пазари, като същевременно се бори с вносните тарифи и ценовия натиск в Северна Америка.
Автомобилният производител се стреми да има повече от 60% от частите, споделени между различните модели, използвайки платформата, и да приеме модулна архитектура, с цел намаляване на разходите и ускоряване на разработката. Компанията заяви, че промените ще подобрят стабилността и управлението при шофиране.
Honda ще позиционира батериите на платформата около центъра на превозните средства, вместо отзад, и ще регулира натоварването за различно тегло на превозните средства, използвайки по-малко уникални части.
Компанията също така представи прототип на хибридна система с голям размер, която обмисля за модели в D-сегмента или по-големи до 2030 г., потенциално насочена към северноамериканския пазар, където търсенето на по-големи превозни средства остава силно. Моделите от D-сегмента са автомобили от среден до голям размер.
Honda заяви, че се стреми да повиши горивната ефективност с повече от 30% в сравнение с подобни бензинови модели, като същевременно подобри ускорението и капацитета за теглене на обекти като лодки и ремаркета.
Представянето идва, след като Honda обяви през май, че планира да пусне на пазара 13 хибридни модела от следващо поколение в световен мащаб през четирите години, считано от 2027 г.
Целта е да продаде между 2,2 и 2,3 милиона хибрида до 2030 г., в сравнение с 868 000 продадени миналата година, в сравнение с общите продажби от 3,8 милиона превозни средства през 2024 г.
Натискът на Honda подчертава как автомобилните производители разчитат на хибридите, тъй като търсенето на електрически превозни средства расте по-бавно от очакваното. Конкурентите Toyota и Hyundai вече предлагат хибридни спортни автомобили с три реда седалки в САЩ.








