Архив

BMW потвърждава новия i3

Главният изпълнителен директор на BMW – Оливър Ципсе, потвърди името i3 за следващия модел Neue Klasse по време на тримесечната сесия за резултатите на компанията. Производството е планирано да започне в Мюнхен през втората половина на 2026 г., последвано от внедряване в допълнителни заводи.

Изображение: BMW

bmwgroup.com

„С осмото поколение на Серия 3 ще внесем Neue Klasse и нейните технологични клъстери в основата на марката BMW“, каза Ципсе, според публикувания препис. Моделът, известен бмввътрешно като NA0, отдавна е потвърден за завода в Мюнхен от 2026 г. Той ефективно представлява производствената версия на концепцията Vision Neue Klasse, представена за първи път на изложението IAA 2023. Производственият iX3, представен на тазгодишното IAA, вече показа, че BMW възнамерява да преведе дизайнерския език на своите концептуални автомобили директно в производство.

Като нископрофилен седан във формат 3-Series, предстоящият i3 ще използва малко по-различни компоненти от тези в iX3, който е в серийно производство в завода в Дебрецен от края на септември. По-високите SUV модели на Neue Klasse използват кръгли батерийни клетки с височина 120 милиметра, докато по-плоските модели като i3 използват 95-милиметрови клетки със същия диаметър 46 милиметра. i3 ще използва и същата модулна система за задвижване, въпреки че не се очаква показателите за мощност да съответстват на iX3 поради различната конфигурация на батерията.

Силно търсене на iX3 в Европа

Ципсе изрази голямо удовлетворение от първоначалните отзиви за iX3. „Започнахме да приемаме поръчки от клиенти за автомобила, които надминаха очакванията ни“, каза главният изпълнителен директор на BMW. „Само като погледнем към Европа, виждаме, че поръчките вече се простират с няколко месеца насам през 2026 г. Това потвърждава изключително положителен старт за автомобила.“

Както беше обявено по-рано, технологиите, разработени за Neue Klasse, няма да бъдат ексклузивни за тази платформа. Отделни елементи могат да бъдат прехвърлени и към платформата CLAR. „През 2026 г. ще покажем как технологиите на Neue Klasse ще бъдат интегрирани в други модели, като например Серия 7 и X5“, заяви Ципсе.

Той не даде конкретни подробности, оставяйки обхвата на интеграция отворен до официалното пускане на пазара на тези модели. Вероятно BMW ще въведе електрически задвижвания от шесто поколение, разработени за Neue Klasse, в други серии. Това вероятно ще бъдат адаптирани версии, тъй като Neue Klasse работи на чиста 800-волтова архитектура, докато CLAR продължава да използва 400 волта. Или CLAR ще бъде надграден до 800 волта, или ще бъдат направени модификации на задвижващите механизми. В момента CLAR използва батерийни модули с призматични клетки, докато Neue Klasse е с дизайн „клетка към пакет“ с цилиндрични клетки. Очакват се синергии между Neue Klasse и CLAR и в системите за подпомагане на водача.

До 2027 г., обяви Ципсе, BMW ще представи „40 нови модела и актуализации на моделите с технология и дизайнерски език на Neue Klasse на пътищата по целия свят“. Той добави: „Това изцяло ново поколение на BMW ще даде огромен тласък на нашето вече широко и популярно портфолио – с технологични решения, съобразени с клиентите на техните пазари.“

Това важи особено за Китай. „Продуктите на Neue Klasse, които ще пуснем в Китай, са разработени съвместно с нашите местни инженерни екипи и китайски партньори – на пазара, за пазара“, каза Ципсе. „Нашата архитектура на Neue Klasse позволява интегрирането на местни технологични пакети от водещи китайски технологични играчи в нашата собствена екосистема. Това дава на потребителите достъп до иновации и функции, с които са свикнали, включително решения от Alibaba Banma, DeepSeek и Momenta.“

Това не е изненада: още през 2024 г. BMW обяви планове да подготви своите операции в Китай за Neue Klasse. Съвместното предприятие BMW Brilliance Automotive (BBA) вече произведе i3 eDrive 35L, електрически седан от серия 3. Очаква се новият i3 да представлява далеч по-напреднала технологична еволюция. Производството на новия i3 е планирано и за завода на BMW в Сан Луис Потоси, Мексико.