Volkswagen Golf ще получи нови хибриди със 136 к. с. и 170 к. с.
Серийно-паралелната система, появяваща се за първи път в T-Roc, ще предлага възможност за електрическо шофиране без включване в контакта
autocar.co.uk/car-news/new-cars, 14 ноември 2025 г.
Volkswagen Golf ще получи нови хибридни задвижвания до края на 2026 г., потвърдиха представители на компанията пред Autocar.
Новият бензиново-електрически агрегат първоначално ще дебютира във второто поколение на T-Roc и е насочен към осигуряване на електрическо шофиране без включване в
контакта, подобно на това, предлагано от Toyota Prius.
Volkswagen вече потвърди, че ще се предлага в две нива на мощност: 136 к.с. и 170 к.с.
Най-новото хибридно задвижване на Volkswagen представлява значително отклонение от предишните усилия за електрификация, състоящо се от 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, електрически мотор и седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.
Литиево-йонна батерия с високо напрежение и все още неопределен капацитет е разположена под задните седалки, за да освободи място в багажника и да осигури оптимизирано разпределение на теглото.
Системата работи като серийно-паралелен хибрид, което ѝ позволява да задвижва предните колела или бензиновия двигател, или електрическия мотор, независимо или в комбинация.
В най-мощната си форма бензиновият двигател и електрическият мотор осигуряват 170 к.с. и до 226 фунт-фута въртящ момент.
При градски скорости новата хибридна система на Volkswagen е програмирана да предпочита електрическия мотор, като бензиновият двигател работи като генератор, за да допълва енергийните резерви на батерията.
Представители на VW заявиха пред Autocar, че пазарните проучвания са установили силно търсене сред потенциалните клиенти на Golf за електрификация, но без изискване за включване в контакта за зареждане на батерията. Компанията заяви: „Виждаме, че клиентите на Volkswagen искат горивна ефективност и плавна работа на електрическото задвижване, но не са готови за ангажимента за инфраструктура за зареждане. Нашата нова хибридна система предлага електрическо шофиране, по-добра горивна ефективност от нашия мек хибрид, като същевременно запазва удобството при зареждане с гориво на конвенционалните бензинови модели.“
Производството на Golf с последователно-паралелно хибридно задвижване е планирано да започне през втората половина на 2026 г. Новата система е замислена да допълни, а не да замени съществуващите 48V меки хибридни и plug-in хибридни задвижвания, предоставяйки на клиентите нова възможност за преминаване към електричество, без да е необходимо да се включват в контакта.








