Архив

Hyundai планира значително да увеличи износа на електрически превозни средства от Южна Корея

Hyundai Group за пореден път значително увеличи инвестициите си в местното производство на електрически превозни средства. Допълнителният капацитет ще бъде използван за увеличаване на износа и навлизане на нови пазари.

hyundai.com, reuters.com, 18.11.2025 – 10:05

Ил.: Hyundai Южна Корея BEV

Hyundai Group има за цел да увеличи износа си на електрически превозни средства (BEV, PHEV, HEV и FCEV) от Южна Корея от 690 000 бройки до 1,76 милиона бройки до 2030 г. Това е хюнчаст от инвестиционния план на групата за Южна Корея на стойност 125,2 трилиона вона (приблизително 74,6 милиарда евро) за периода 2026-2030 г.

Това е най-големият вътрешен инвестиционен ангажимент на компанията до момента и представлява увеличение от 36,1 трилиона вона (21,2 милиарда евро) през последните пет години. От 2021 до 2025 г. Hyundai инвестира средно по 17,8 трилиона вона годишно, а през следващия петгодишен период планира да инвестира по 25,04 трилиона вона годишно, или около 14,7 милиарда евро годишно.

50,5 трилиона вона (29,7 милиарда евро) ще бъдат инвестирани само в областите на изкуствения интелект (включително в сътрудничество с Nvidia), софтуерно дефинираните превозни средства (SDV), производствените мощности за електрически превозни средства, роботиката и водорода. 38,5 трилиона вона (22,6 милиарда евро) са предназначени за разработване на „нови продукти и основни технологии за устойчива конкурентоспособност в индустрията за мобилност“. А 36,2 трилиона вона (21,3 милиарда евро) ще бъдат инвестирани в оптимизиране на производствените съоръжения.

С тези инвестиции Hyundai Motor Group се стреми да „играе ключова роля в насърчаването на балансираното регионално развитие“. Тъй като това развитие все повече се насочва към електрически превозни средства и екологична мобилност, голяма част от средствата ще бъдат инвестирани в развитие в тази област и в разширяване и преустройство на инсталации за производство на електрически превозни средства.

Завод за изграждане на PEM електролизатори за производство на водород също ще бъде построен „в югозападния регион“, където основният камък беше положен в края на октомври. Изцяло завод за електрически автомобили на съществуващия обект на Hyundai в Улсан е планиран да влезе в експлоатация следващата година. По-рано тази седмица Kia завърши източната част на така наречения завод EVO в Хвасонг и същевременно положи основния камък за западната част, където ще се произвеждат леки електрически търговски превозни средства.

Производството на електрически превозни средства ще играе значително по-голяма роля от планираното по-рано в южнокорейските заводи на Hyundai през 2030 г. Според последното съобщение се очаква износът за всички видове задвижване да нарасне умерено от 2,18 милиона превозни средства през 2024 г. до 2,47 милиона бройки.

Проблемът е разпределението на типовете задвижвания: очаква се делът на електрифицираните превозни средства да нарасне от 690 000 бройки до гореспоменатите 1,76 милиона за същия период. За сравнение, когато Hyundai обяви по-големи инвестиции на вътрешния си пазар в началото на 2024 г., цифрата за 2030 г. все още беше 920 000 електрически превозни средства за износ.

„Ще диверсифицираме експортните пазари, ще увеличим износа от местни фабрики и ще удвоим износа на автомобили до 2030 г. чрез нови фабрики за електрически превозни средства“, казва Ейсун Чунг, председател на Hyundai Motor Group. „Добре осъзнаваме опасенията относно намаляващия износ и свиващото се вътрешно производство поради 15-процентните американски тарифи.“ Групата не уточни кои допълнителни пазари Hyundai възнамерява да навлезе.

Съвсем наскоро южнокорейското правителство сключи важно търговско споразумение със САЩ, което намалява вносните мита върху южнокорейските автомобили в САЩ от 25 на 15 процента. Въпреки че Hyundai Motor Group управлява няколко завода в САЩ (включително за електрически автомобили), тя също така внася някои модели от Южна Корея в Съединените щати.