Архив

BYD се стреми да удвои европейската си търговска мрежа до края на 2026 г., казва изпълнителен директор

ФРАНКФУРТ, 17 ноември (Reuters) – Най-големият китайски автомобилен производител BYD планира да удвои търговската си мрежа в Европа до края на следващата година, заяви висш изпълнителен директор в понеделник – бел. ред. – 17 ноември, , като част от агресивно навлизане на пазара на континента.

 „До края на 2025 г. ще имаме 1000 точки за продажба в Европа, а догодина ще удвоим (това)“, каза Мария Грация Давино, регионален управляващ директор за Европа на BYD, на събитие във Франкфурт.

„В съответствие с успешните конкуренти, ние трябва да сме близо до европейските клиенти и да спечелим близост до тях“, каза Давино, отговарящ за бизнеса на BYD в немскоговорящите кит найстрани, Източна Европа и Скандинавия.

BYD има „дългосрочна стратегия за локализация“ за Европа, където производителят на автомобили вече присъства на 29 пазара, каза Давино, посочвайки скорошното откриване на завода на производителя в Унгария, първият на континента.

Освен това BYD планира втора фабрика в Турция и обмисля и трета производствена площадка в Европа, като Испания се очертава като основен претендент.

Продажбите на BYD в Европа са се утроили до 80 807 автомобила през първите девет месеца на 2025 г. в сравнение със същия период на миналата година, след като автомобилният производител започна да продава plug-in хибриди, както и изцяло електрически автомобили.

„Локализирането в зрял регион като Европа е много важен проект. То изисква знания, всеотдайност, инвестиции и ресурси на всички нива“, каза Давино.