Архив

Германският търговец на дребно Rewe тества автономна ID. Buzz в ежедневните операции

Германският търговец на хранителни стоки Rewe тества доставката на хранителни стоки до клиенти, използвайки високо автоматизирано превозно средство (автономно шофиране ниво 4) в ежедневните си операции в сътрудничество с швейцарския технологичен стартъп Loxo.

Модифицираният VW ID. Buzz ще се движи автономно по пътищата на град Бохум в силно индустриалната долина Рур в страната за пилотен период от приблизително шест месеца.

Изображение: Rewe

mediacenter.rewe.de (на немски), 19.11.2025 – 12:24 ч.

Германия Loxo доставка до последната миля

Тестовият период на автономни доставки е сътрудничество с швейцарската технологична компания Loxo, швейцарски дълботехнологичен стартъп, фокусиран върху внедряването на гер робоавтономни технологии в търговски превозни средства, и Bochum Economic Development, за която специално оборудван VW ID. Buzz ще доставя поръчки за услугата за доставка Rewe в режим на автономно шофиране – придружен само от безопасен шофьор. Партньорите внедряват максимално възможното ниво на автоматизация в пилотно приложение по германските пътища.

По време на шестмесечния пилотен период Rewe и Loxo се стремят да намерят решения за въвеждане на технически автономна услуга за доставка с възможно най-висок капацитет на пътя. Двете компании ще събират информация за възможно най-високата степен на автономност със съответните технически и икономически ключови показатели за ефективност.

Кай-Уве Раймерс, ръководител „Изследвания и иновации“ в Rewe digital, казва: „Искаме да тестваме как високо автоматизираните превозни средства могат смислено да допълнят съществуващите ни процеси за доставка.“ Той отбеляза, че пилотният проект включва бързо пилотиране и тестване на приложения и непрекъснатото им адаптиране по време на внедряването.

Rewe казва, че автономният ID.Buzz, разпознаваем с брандирането на Rewe, се интегрира в съществуващата инфраструктура за доставка на веригата за хранителни стоки. Тези маршрути се планират ръчно и се контролират с помощта на системите за електронна търговия на Rewe.

За клиентите на услугите за доставка разликата от обикновените услуги няма да бъде забележима. Операторът по безопасност, който ще следи само безопасността по време на шофиране, ще доставя хранителните стоки до вратите на клиентите, както обикновено правят обикновените шофьори. Rewe не разкриха какви са плановете им за тази част от услугата при евентуално отсъствие на човек в кабината на превозното средство.

На това ниво на автономност – ниво 4 – превозното средство може да се справя самостоятелно по определени маршрути и евентуално би могло да се движи и без служител по безопасността на борда. Rewe заявява, че това е първият път, когато високоавтоматизирано превозно средство се използва в реални операции в германския сектор за търговия на дребно с храни.

За Volkswagen това е само един от няколкото проекта за автономно шофиране с електрическия ван ID. Buzz.

Само миналия месец, през октомври 2025 г., берлинският оператор на обществен транспорт BVG и услугата за мобилност на Volkswagen Moia стартираха тестовата фаза на проекта NoWeL4, използвайки няколко превозни средства ID. Buzz AD, които сега работят в германската столица, първоначално без пътници.

В европейските операции с търговски превозни средства автономните превозни средства за доставка се развиват на няколко фронта. Съвсем наскоро, през септември 2025 г., Atlos и Electreon започнаха сътрудничество за интегриране на технологията за безжично зареждане на Electreon в автономните превозни средства на Atlos, започвайки с електрически превозни средства, използвани по фиксирани маршрути в производствени съоръжения, логистични центрове и складови среди.

През същия месец шведският пионер в автономните търговски превозни средства, Einride, внедри напълно автономно тежкотоварно превозно средство на обществен път в Белгия за първи път.