Renault Trucks представя нови среднотонажни електрически камиони
Renault Trucks разширява гамата си от електрически камиони с моделите E-Tech D12 и D14, които са предназначени за градски дистрибуционен транспорт.
Френският производител се стреми да предлага електрически камиони за всички градски приложения от 12 до 26 тона.
Изображение: Renault Trucks
renault-trucks.com, 19.11.2025 – 12:06
Новите модели допълват гамата от електрически камиони, разработени от Renault Trucks за среднотонажни товарни превози; до момента производителят е предлагал 16-тонния E-Tech D
Electric и 19- или 26-тонния E-Tech D Wide Electric. Двата модела, Renault Trucks E-Tech D12 за френския пазар и Renault Trucks E-Tech D14 за други европейски пазари, имат еднакъв дизайн и производителност, но отговарят на специфичните изисквания на всеки пазар.
E-Tech D12 за Франция има бруто тегло на превозното средство от 12 тона, както подсказва името му, докато E-Tech D14 има бруто тегло на превозното средство от 14 тона. Renault Trucks определя полезния товар като 5,6 тона за E-Tech D12 и 6,7 тона за E-Tech D14. И двата модела, както пише Renault Trucks, предлагат „отличен компромис между товароносимост и пъргавина“.
Моделите са широки 2,39 метра, имат междуосие от 3,8 метра и се очаква да имат радиус на завой по-малък от 7,3 метра – имайте предвид, че това не е радиусът на завой. Това ги прави най-компактните и маневрени превозни средства в електрическата гама на производителя. Твърди се също, че те са единствените камиони в своята категория, които „разполагат с пълно въздушно окачване както отпред, така и отзад“, предлагайки съответно високо ниво на комфорт при шофиране.
Тъй като са проектирани за градски дистрибуционен транспорт, батерията също е проектирана съответно, тъй като ненужно голяма батерия би била твърде скъпа. Поради това Renault Trucks са избрали LFP батерия с капацитет 176 кВтч, за която се твърди, че осигурява на двата модела пробег до 220 километра, което според Renault лесно покрива нуждите на цял работен ден в градския трафик.
От страна на променливотоковото захранване, те имат вградено зарядно устройство с мощност 43 кВт, което позволява „зареждане на станции за променлив ток, които са широко достъпни и лесни за инсталиране“. На практика обаче зарядните устройства с мощност 22 кВт вероятно ще бъдат по-често срещани, тъй като са много по-широко достъпни от опцията с 43 кВт. Дори с 22 кВт, зареждането на батерията ще отнеме около осем часа, което я прави използваема през нощта. С 43 кВт, разбира се, това би отнело само наполовина по-малко време. Renault Trucks не споменава зареждане с постоянен ток в прессъобщението си.
Вместо това френската компания набляга на софтуерните услуги, свързани с електрическите камиони. „Шофьорите и мениджърите на автопаркове могат дистанционно да наблюдават данните за зареждане, използвайки приложението Driver, и да планират маршрутите си с модула Optifleet Mission, който е стандартен. С опционалния модул Optifleet Charge те могат дистанционно да контролират състоянието на зареждане на батерията и да оптимизират циклите на зареждане, за да увеличат максимално наличността на превозното средство“, се казва в него. „Serenity Pack“, вид договор за електрическа мобилност, също се разширява: Пакетът „осигурява подобрено проследяване и персонализирана помощ от експерти на Renault Trucks през първата година от експлоатацията, за да гарантира оптимално използване на електрическия камион.“
И двата автомобила са налични сега, но Renault Trucks не е разкрила цени. Моделите се произвеждат в завода в Бленвил сюр Орн, където се произвеждат и другите електрически камиони на производителя.








