Безпилотните таксита на Waymo ще стигнат до още повече градове в САЩ. Скоро ще бъдат в над 20
Службата за автономни таксита, собственост на Alphabet, добави Минеаполис, Тампа и Ню Орлиънс към плановете си за растеж в четвъртък.
Waymo планира да разшири услугата си за автономни таксита до поне 20 града.
Последното съобщение включва Минеаполис, Тампа и Ню Орлиънс.
Waymo оперира в пет града в момента, но планира вихрушка от нови градове през следващите години.
Снимка Waymo Hyundai Ioniq 5
insideevs.com/news, 20 ноември, 2025
Бъдещето на транспорта е електрическо и автономно. И макар че цялата електрическа част може да се е сблъскала с някои препятствия в САЩ напоследък, индустрията за безпилотни
автомобили се развива по-бързо от всякога.
Много компании напредват, но една задава темпото: Waymo. Фирмата за таксита без шофьор, собственост на Alphabet, обяви в четвъртък, че ще разшири услугите си до Минеаполис, Тампа и Ню Орлиънс. Тя планира да започне тестове на пътя в тези градове „през следващите дни“.
Нека направим крачка назад и да обобщим какво означава това за Waymo. Защото вихрушката от съобщения може да бъде трудна за проследяване. Вземайки предвид тези последни новини, Waymo вече планира да предлага таксита без шофьор в поне 20 града по света.
Waymo заяви, че много от тези градове – включително Далас, Вашингтон, окръг Колумбия, Нашвил и Лондон – ще станат онлайн през 2026 г. Други нямат точен график, като компанията казва, че ще стартира пътувания, след като завърши ръчните и след това тестовете без шофьор. Waymo също така не е споделила кога специално построеният ѝ ван Zeekr ще излезе на улицата.
Засега модернизираният Jaguar I-Pace на компанията, оборудван с Waymo Driver от пето поколение, се грижи за всичките ѝ пътувания. Но Zeekr и адаптиран Hyundai Ioniq 5, който ще използва технологията от следващо поколение, ще се появят скоро.
Waymo използва автопарк от хиляди Jaguar I-Pace, но скоро ще добави автомобили Zeekr и Hyundai.
Waymo започна с ограничена група пътници във Финикс през 2017 г., след което отвори нещата за обществеността в този град през 2020 г. Обществените пътувания започнаха в Сан Франциско през 2024 г., последвани скоро след това от Лос Анджелис. Остин и Атланта станаха онлайн тази година, изключително чрез приложението Uber.
Сега компанията казва, че технологията ѝ е узряла до степен, в която може да се разширява по-бързо от преди.
„Waymo Driver е все по-способен и универсален и ние успяхме да се разширим до всеки нов град по-бързо от предишния“, каза говорителят на Waymo Итън Тайчър в имейл.
Предвид темпото на своите обявления и разширявания, компанията обикаля всички останали в пространството на роботизираните таксита.
Zoox на Amazon току-що пусна обществени таксита в Сан Франциско, но те са безплатни и достъпни само за някои хора в малка част от града. Tesla има грандиозни планове да разшири услугата си в цялата страна, но в момента само управлява безпилотни Model Y в Остин и все още имат монитор за безопасност на предната седалка. May Mobility също не е преминала пилотния етап, въпреки че е постигнала партньорство за добавяне на автономни таксита към приложението Lyft в Атланта.
Още новини за автономни автомобили
Tesla получава одобрение за стартиране на услугата robotaxi в Аризона.
Автономните таксита на Waymo идват в още пет града в САЩ
И играчи като Uber сключват партньорства наляво и надясно, включително с Lucid и Nuro за внедряване на роботакси Lucid Gravity.
Освен това, все още остава въпросът колко бързо и успешно Waymo може действително да стартира услугата си във всички тези нови градове практически едновременно. Последните няколко години бяха убедително доказателство, че такситата без шофьор на Waymo са надеждни и ефективни в градовете, в които оперира. И че могат да осигуряват стотици хиляди пътувания седмично. Сега компанията трябва да разшири този бизнес.
Ако 2024 и 2025 бяха годините, в които Waymo доказа, че услугата им за роботизирани таксита може да премине от пълзене към ходене, 2026 е годината, в която ще разберем дали може да работи.








