Ford Trucks представя първия си електрически камион, готов за производство, F-Line E
Ford Trucks не е предлагал електрически камиони преди това. Но това ще се промени през 2026 г.: с F-Line E компанията представя електрически камион в класа от 19 и 26 тона, който ще бъде произведен от Ford Otosan в Турция и е планиран да бъде пуснат на пазара на всички основни европейски пазари следващата година.
ford-trucks.de (PDF, на немски), 21.11.2025
Ford Trucks
F-Line E
Електрически камиони
Ford Trucks представя два нови продукта на Solutrans в Лион (18–22 ноември): следващото поколение на Ford F-Max като класически дизел и F-Line E, първият набег на Ford в сектора на
електрическите камиони. Електрическият камион беше изложен на търговския панаир в конфигурация на осите 6×2 с бруто тегло на превозното средство от 26 тона и хладилна каросерия от Lamberet. Налични са и тестови шофирания. Моделът е дело на Ford Otosan от Турция, съвместно предприятие между Ford Motor и турския Koç Holding, което съществува от десетилетия. F-Line E също ще слезе от производствената линия в заводите им. Наред с дизеловите модели F-Line.
Бурак Хошгорен, отговарящ за международните пазари във Ford Trucks, каза пред electrive, че моделът ще бъде пуснат на пазара следващата година в цяла Западна Европа. Емрах Думан, вицепрезидент на Ford Trucks, също присъства на Solutrans заедно с Хошгорен. „Радваме се да бъдем представени на Solutrans – един от водещите търговски панаири в Европа – заедно с Ford Pro“, каза Думан. „Нашето ново поколение продукти съчетава издръжливост, технологии и икономичност, като по този начин укрепва позицията ни в Европа. В същото време ние сме водещи по пътя към по-устойчиво бъдеще за тежкотоварния транспорт.“
Ford Trucks беше единственият голям производител в Европа, който все още нямаше електрически камион в портфолиото си. С F-Line E турската компания сега иска да навакса в тази област. Въпреки че новият електрически камион вече беше показан на IAA Transportation 2024, по това време нямаше данни за производителността. Сега е известно следното за технологията на електрическия камион: моделът 6×2 е оборудван с електрическо задвижване с постоянна мощност от 310 кВт и пикова мощност от 390 кВт. Производителят посочва въртящия момент като 1370 Нм и 2470 Нм в пиковата си точка.
ZF беше посочена за доставчик на електрическото задвижване миналата година. Батерията, базирана на NMC (никел-манган-кобалт), се състои от четири пакета по 98 кВтч, което дава общо брутно енергийно съдържание от 392 кВтч. От тях 314 кВтч са използваеми. Батериите са разположени на страничните релси на превозното средство. Ford Trucks посочва пробег до 300 километра и междуосие от 4,75 метра. Що се отнася до задвижващата система, производителят уточнява също, че F-Line E има тристепенна автоматична скоростна кутия.
F-Line E ще се предлага и с четири колела вместо с шест, следователно в конфигурация 4×2 с бруто тегло на превозното средство от 19 тона. В този случай Ford Otosan ще инсталира различен двигател и по-малко батерийни клетки. Този вариант ще има постоянна мощност от 235 кВт и пикова мощност от 290 кВт, както и брутен капацитет на батерията от 294 кВтч (от които 235 кВтч са използваеми). Това намалява пробега до 250 километра. 6×3 версията на F-Line E има капацитет за зареждане с постоянен ток до 285 кВт, докато 4×2 има капацитет до 213 кВтч, което би трябвало да ограничи времето за зареждане до „по-малко от 45 минути“, за да се запълни батерията от 20 до 80 процента.
Ford Trucks също така определя допустимо натоварване на ос от осем тона (отпред) и 11,5 тона (отзад) за изложения модел. Докато предният мост е с механично окачване, камионът е с въздушно окачване отзад. Гумите са 22,5-инчови с алуминиеви джанти.
F-Trucks Deutschland GmbH е генерален вносител на всички камиони Ford в Германия. Компанията е основана през 2021 г. и е част от Stegmaier Group, със седалище в Кирхберг ан дер Ягст в североизточен Баден-Вюртемберг.








