Архив

Първите модели на BMW с удължаване на пробега може би са на хоризонта

На борда малък двигател с вътрешно горене захранва генератор, който осигурява електричество. За разлика от plug-in хибрида, двигателят с вътрешно горене никога не задвижва директно колелата; задвижването е изцяло електрическо.

Според съобщенията, BMW обмисля оборудването на някои електрически модели с удължаване на пробега, предимно с фокус върху Китай.

По-големите серии модели са основните кандидати, тъй като е по-вероятно да имат място за две задвижващи системи.

Изображение: BMW i7 (символично изображение)

bloomberg.com, 26.11.2025 – 11:00

Информационна агенция Bloomberg съобщи новината за плановете на BMW, позовавайки се на източници, запознати със стратегията на компанията. Очевидно автомобилният

BMW i7 (символично изображение)

BMW i7 (символично изображение)

производител обмисля разработването на версии с удължаване на пробега на своите топ модели, тъй като те са „достатъчно големи, за да включат малък двигател“. Докладът специално споменава SUV-а X5 и седана 7 Series.

Въпреки че BMW нито е потвърдила, нито е отрекла плановете директно, компанията заяви, че „непрекъснато анализира моделите, нуждите на клиентите и развитието на пазара и преглежда пазарния потенциал на различни технологии“.

Това може да се тълкува като косвено признание, особено предвид успеха на електрическите превозни средства с удължен пробег (EREV) в Китай, че поне се провеждат проучвателни тестове и проучвания.

Това обаче не гарантира, че подобно задвижване в крайна сметка ще бъде включено в производствените модели на BMW. Вече имаше слухове, че BMW проучва технологията EREV миналото лято, така че този ход не би бил напълно невероятен.

Ако BMW продължи да разработва модели с удължен пробег, базираният в Мюнхен автомобилен производител може да се превърне в първия голям немски производител, който предлага тази технология.

Докато Volkswagen Group също е проучвала подобни задвижвания за китайския пазар, а платформа за големи модели с удължен пробег се разработва в Северна Америка под американската марка Scout (като последните спекулации предполагат потенциално приемане от Audi), Volkswagen все още не е пуснал производствен модел в Китай.

В Китай BMW, подобно на други немски автомобилни производители, се сблъсква с намаляващи продажби, докато местни производители като BYD продължават да печелят пазарен дял. Китайски марки като специалиста по EREV Li Auto постигнаха значителен успех с моделите с удължен пробег.

Avatr и IM Motors също предлагат това задвижване. Тенденцията дори накара Xpeng, който преди това се фокусираше изключително върху електрически превозни средства с батерии, да разшири гамата си с модел с удължаване на пробега. Потенциалните пазари на EREV на BMW, като Китай и САЩ, се отличават предимно с по-големи превозни средства с по-дълги междуосия, които са по-подходящи за тази технология, отколкото по-компактните модели, разпространени в Европа.

2UntitledВъпреки това, бумът на EREV в Китай се е охладил значително. Превозните средства с удължаване на пробега не са посочени отделно в данните за продажбите, а са категоризирани като plug-in хибриди. През октомври 2024 г. plug-in хибридите останаха най-бързо развиващият се сегмент с 587 000 продажби и 89% ръст, докато електрическите превозни средства с батерии (BEV) нараснаха „само“ с 30%.

До октомври 2025 г. растежът на plug-in хибридите се забави до 605 000 бройки, докато продажбите на BEV скочиха от 842 000 до над 1,1 милиона превозни средства. Дори Li Auto, пионер в EREV (електрически електрически превозни средства), се бори да постави нови рекорди: през октомври компанията, която вече предлага и електрически превозни средства с батерии, продаде само 31 767 бройки, което е спад от 38% спрямо предходната година. Това е четвъртият пореден месец, в който продажбите на Li Auto падат под нивата от 2023 г.

Автомобил с удължаване на пробега е електрически автомобил, чиято батерия може да се зарежда и чрез кабел. На борда малък двигател с вътрешно горене захранва генератор, който осигурява електричество. За разлика от plug-in хибрида, двигателят с вътрешно горене никога не задвижва директно колелата; задвижването е изцяло електрическо.

Пробегът с електрически пробег от батерии обикновено е от 200 до 400 километра, което е по-малко от този на сравними електрически превозни средства с батерии. При моделите с удължаване на пробега батерията често е малко по-малка, за да побере допълнителните компоненти. Комбинираният пробег обаче често надвишава 1000 километра, което ги прави много привлекателни на хартия – особено в селските райони на Китай и САЩ, където по-дългите разстояния са често срещани.