Първите модели на BMW с удължаване на пробега може би са на хоризонта
На борда малък двигател с вътрешно горене захранва генератор, който осигурява електричество. За разлика от plug-in хибрида, двигателят с вътрешно горене никога не задвижва директно колелата; задвижването е изцяло електрическо.
Според съобщенията, BMW обмисля оборудването на някои електрически модели с удължаване на пробега, предимно с фокус върху Китай.
По-големите серии модели са основните кандидати, тъй като е по-вероятно да имат място за две задвижващи системи.
Изображение: BMW i7 (символично изображение)
bloomberg.com, 26.11.2025 – 11:00
Информационна агенция Bloomberg съобщи новината за плановете на BMW, позовавайки се на източници, запознати със стратегията на компанията. Очевидно автомобилният
производител обмисля разработването на версии с удължаване на пробега на своите топ модели, тъй като те са „достатъчно големи, за да включат малък двигател“. Докладът специално споменава SUV-а X5 и седана 7 Series.
Въпреки че BMW нито е потвърдила, нито е отрекла плановете директно, компанията заяви, че „непрекъснато анализира моделите, нуждите на клиентите и развитието на пазара и преглежда пазарния потенциал на различни технологии“.
Това може да се тълкува като косвено признание, особено предвид успеха на електрическите превозни средства с удължен пробег (EREV) в Китай, че поне се провеждат проучвателни тестове и проучвания.
Това обаче не гарантира, че подобно задвижване в крайна сметка ще бъде включено в производствените модели на BMW. Вече имаше слухове, че BMW проучва технологията EREV миналото лято, така че този ход не би бил напълно невероятен.
Ако BMW продължи да разработва модели с удължен пробег, базираният в Мюнхен автомобилен производител може да се превърне в първия голям немски производител, който предлага тази технология.
Докато Volkswagen Group също е проучвала подобни задвижвания за китайския пазар, а платформа за големи модели с удължен пробег се разработва в Северна Америка под американската марка Scout (като последните спекулации предполагат потенциално приемане от Audi), Volkswagen все още не е пуснал производствен модел в Китай.
В Китай BMW, подобно на други немски автомобилни производители, се сблъсква с намаляващи продажби, докато местни производители като BYD продължават да печелят пазарен дял. Китайски марки като специалиста по EREV Li Auto постигнаха значителен успех с моделите с удължен пробег.
Avatr и IM Motors също предлагат това задвижване. Тенденцията дори накара Xpeng, който преди това се фокусираше изключително върху електрически превозни средства с батерии, да разшири гамата си с модел с удължаване на пробега. Потенциалните пазари на EREV на BMW, като Китай и САЩ, се отличават предимно с по-големи превозни средства с по-дълги междуосия, които са по-подходящи за тази технология, отколкото по-компактните модели, разпространени в Европа.
Въпреки това, бумът на EREV в Китай се е охладил значително. Превозните средства с удължаване на пробега не са посочени отделно в данните за продажбите, а са категоризирани като plug-in хибриди. През октомври 2024 г. plug-in хибридите останаха най-бързо развиващият се сегмент с 587 000 продажби и 89% ръст, докато електрическите превозни средства с батерии (BEV) нараснаха „само“ с 30%.
До октомври 2025 г. растежът на plug-in хибридите се забави до 605 000 бройки, докато продажбите на BEV скочиха от 842 000 до над 1,1 милиона превозни средства. Дори Li Auto, пионер в EREV (електрически електрически превозни средства), се бори да постави нови рекорди: през октомври компанията, която вече предлага и електрически превозни средства с батерии, продаде само 31 767 бройки, което е спад от 38% спрямо предходната година. Това е четвъртият пореден месец, в който продажбите на Li Auto падат под нивата от 2023 г.
Автомобил с удължаване на пробега е електрически автомобил, чиято батерия може да се зарежда и чрез кабел. На борда малък двигател с вътрешно горене захранва генератор, който осигурява електричество. За разлика от plug-in хибрида, двигателят с вътрешно горене никога не задвижва директно колелата; задвижването е изцяло електрическо.
Пробегът с електрически пробег от батерии обикновено е от 200 до 400 километра, което е по-малко от този на сравними електрически превозни средства с батерии. При моделите с удължаване на пробега батерията често е малко по-малка, за да побере допълнителните компоненти. Комбинираният пробег обаче често надвишава 1000 километра, което ги прави много привлекателни на хартия – особено в селските райони на Китай и САЩ, където по-дългите разстояния са често срещани.









