Volkswagen планира да изнася произведени в Китай автомобили на повече задгранични пазари, но изключва Европа
Volkswagen обмисля износ за пазарите в Югоизточна и Централна Азия
Започна износ на произведени в Китай лимузини за Близкия изток
Няма планове за износ за Европа поради технологични различия
25 ноември 2025 г.
ХЕФЕЙ, Китай, 25 ноември (Reuters) – Volkswagen отваря нови планове за износ на автомобили, разработени и произведени в Китай, на повече задгранични пазари, заяви

Електрическият автомобил (EV) Volkswagen ID. UNYX е представен на медийно събитие на Volkswagen в Пекин, REUTERS
изпълнителен директор във вторник, тъй като германският автомобилен производител се стреми да използва нарастващото си ноу-хау в китайските технологии, за да се конкурира с китайските конкуренти в чужбина.
Компанията, която започна да изнася произведени в Китай бензинови лимузини за Близкия изток преди около шест седмици, оценява какви други предложения, произведени в Китай, биха могли да подхождат на други пазари, каза Томас Улбрих, главен технологичен директор на Volkswagen Group China.
Китайските фабрики на Volkswagen могат да произвеждат както автомобили с двигатели с вътрешно горене, така и електрически автомобили. Дестинациите за износ, които обмисля, включват страните от Югоизточна и Централна Азия.
„Това правим в процес на съвместно вземане на решения с нашата централа в Германия, защото трябва да обърнем внимание, че разполагаме с правилното портфолио от автомобили на всеки пазар“, каза Улбрих пред репортери в град Хефей, дом на китайския производствен и иновационен център на Volkswagen.
Компанията обаче няма планове да изнася произведени в Китай автомобили за Европа поради разликата в електронната архитектура и софтуерните технологии за интелигентни превозни средства.
Volkswagen инвестира милиарди евро в центъра в Хефей като част от стратегията си „в Китай за Китай“, която се стреми да помогне на автомобилния производител да си възвърне пазарния дял от агресивните китайски конкуренти, като ускори вземането на решения и разработването на продукти.
В същото време компанията е изправена пред нарастваща конкуренция в чужбина, тъй като китайските автомобилни производители все повече се стремят да се разширят в чужбина, за да избегнат бруталната ценова война и свръхкапацитета у дома.








