В молба към ЕС, председателят на Stellantis предупреждава, че европейската автомобилна индустрия рискува „необратим спад“
ЕС ще преразгледа регулацията за въглеродните емисии за автомобилната индустрия следващия месец
Stellantis предлага гъвкавост, за да се избегне спад в индустрията
Stellantis се стреми да увеличи италианското производство с хибридния Fiat 500
25 ноември 2025 г., 17:09 ч.
ТОРИНО, 25 ноември (Reuters) –Председателят на Stellantis Джон Елкан предупреди във вторник, че европейската автомобилна индустрия рискува „необратим спад“, ако
Европейският съюз не смекчи позицията си относно намаляването на въглеродните емисии, за да предостави на автомобилните производители по-голяма гъвкавост.
Европейската комисия ще представи пакет от предложения за планирания преглед на регулацията на ЕС за въглеродните емисии за автомобилната индустрия на 10 декември.
Говорейки в Торино, родния град на марката Fiat, Елкан заяви, че автомобилната индустрия е изготвила пакет от предложения, които да дадат на автомобилните производители по-голяма гъвкавост по отношение на целите за емисиите и че това ще позволи на сектора да избегне опасения от спад.
„Има друг начин за намаляване на емисиите в Европа по конструктивен и съгласуван начин, като се възстанови загубеният растеж и нуждите на хората“, каза Елкан по време на събитие, отбелязващо началото на производството на новата хибридна версия на малкия автомобил Fiat 500.
Предложенията от индустрията включват разрешаване на plug-in хибриди, удължаващи пробега и алтернативни горива след 2035 г., осредняване на междинните цели за намаляване на въглеродните емисии за 2030 г. за няколко години, въвеждане на широка схема за бракуване на превозни средства и адаптиране на регулациите в полза на производството на малки автомобили.
Stellantis се стреми да възроди италианското производство
Представен през 2020 г. като изцяло електрическо превозно средство (EV), новият хибриден Fiat 500 е един от моделите, на които Stellantis залага, за да обърне спада на италианското си производство, поради комбинация от фактори, включително ниско търсене, особено на електрически превозни средства, и конкуренция от китайски производители.
Регистрациите на автомобили в Европа възлизат на около 13 милиона бройки миналата година, все още под нивото от 15,8 милиона бройки преди Covid през 2019 г.
Новият изпълнителен директор на Stellantis Антонио Филоса заяви, че разговорите с европейските власти са били дълги и задълбочени, но сега индустрията се нуждае от „спешни и окончателни действия“.
„Ако ни бъде позволено да си върнем клиентите с отлични продукти като 500 hybrid, със сигурност ще можем да възстановим растежа, който е от съществено значение за бъдещите инвестиции и иновации… подкрепяйки заетостта в Европа“, каза Филоса по време на събитието.
Висшето ръководство на Stellantis не даде подробности за възможните последици, които строгите европейски правила биха могли да имат за автомобилната индустрия.
По-рано тази година бившият ръководител на групата за Европа предупреди, че Stellantis може да се наложи да затвори фабрики поради риска от големи глоби от ЕС, свързани с целите за емисии на CO2.
Джанлука Фико от синдиката UILM заяви, че ЕС трябва да промени правилата за автомобилната индустрия, „преди да е станало твърде късно“, за да се избегнат тежки последици за индустрията и работните места.








