Архив

Акциите на Tesla се покачват след добри новини от ключов регион

Акциите на Tesla получиха тласък тези дни, след като производителят на електрически превозни средства най-накрая получи някои положителни новини за доставките от най-големия пазар в света.

Четвъртък, 4 декември 2025 г. в 4:03 ч.

Китайските потребители са закупили над 1,7 милиона електрически превозни средства през октомври, според Китайската асоциация на производителите на автомобили. До септември американските потребители са закупили 1,2 милиона електромобила през 2025 г.

Шанхайската гигафабрика на Tesla е много по-натоварена този ноември, отколкото миналата година.

Шанхайската гигафабрика на Tesla е много по-натоварена този ноември, отколкото миналата година.

Най-големите пазари на електромобили в света през 2024 г.

  • Китай: 6,4 милиона продадени електромобила
  • Европа: 2,2 милиона продадени електромобила
  • САЩ: 1,2 милиона продадени електромобила
  • Останалият свят: 1 милион продадени електромобила

Източник: Международна агенция по енергетика

Китай е най-големият пазар на електромобили в света и вторият по големина клиент на Tesla. Продажбите в Голям Китай са се увеличили с 33% на годишна база през третото тримесечие.

Според данни, събрани от World Population Review, Tesla е продала 460 380 превозни средства в Китай през 2024 г. Макар че това е с повече от 100 000 превозни средства по-малко от броя на автомобилите, които компанията е продала в САЩ, това е почти 10 пъти повече, отколкото в Канада, която е на трето място.

Продажбите на електрически превозни средства се увеличават в Китай тази година, тъй като купувачите се насочват преди края на държавните субсидии, които е планирано да бъдат намалени през 2026 г., преди да бъдат напълно премахнати през 2028 г.

Акциите на Tesla се повишиха с 3,4% до 443,85 долара на 3 декември 2025 след някои положителни новини от региона.

Шанхайската фабрика на Tesla има пълен месец

За разлика от американския автомобилен пазар, китайските потребители са възприели електрическите превозни средства.

Китайското правителство настоява гражданите си да възприемат зелени технологии, използвайки парични, данъчни и други стимули за закупуване на електрически превозни средства и хибриди.

Продажбите на Tesla в Китай спаднаха до тригодишно дъно през октомври, до голяма степен поради засилената конкуренция от местните конкуренти. Въпреки това, компанията получи някои положителни новини от региона тази седмица.

Продажбите на автомобили Tesla, произведени в Шанхайската гигафабрика, се увеличиха с 9,9% на годишна база през ноември. Продажбите на автомобили Model 3 и Model Y, произведени във фабриката, скочиха с 41% на месечна база, според данни на Китайската асоциация за пътнически автомобили, цитирани от Reuters.

Увеличението през ноември е най-голямото от 14 месеца.

Въвеждането на новия модел с удължен пробег помогна за увеличаване на продажбите на Model Y със задно задвижване през ноември 2025, което последва по-ранните пускания на пазара на Model 3 с по-дълъг пробег и шестместния Model Y L в Китай.

Tesla намаляваше цените, за да спечели пазарен дял в страната.

Китайската индустрия за електрически превозни средства започва да показва пукнатини

Китай не само продаде повече електрически превозни средства през 2024 г., отколкото останалата част от света взети заедно, но и продаде почти повече plug-in хибриди (4,9 милиона), отколкото останалата част от света продаде електрически превозни средства.

Анализатори от JPMorgan обаче очакват продажбите на автомобили в континентален Китай да намалеят през 2026 г. за първи път от 2020 г., ако правителството продължи с плана си за намаляване на държавните субсидии.

Фирмата очаква общият пазар да се свие с 3% до 5% през следващата година. Купувачите на електрически превозни средства в момента са освободени от 10% данък върху продажбите на електрически превозни средства. Това освобождаване ще бъде намалено наполовина през януари и ще бъде напълно премахнато до 2028 г.

BYD, компанията, която е най-отговорна за революцията в зелените превозни средства в Китай, сега е изправена пред период на забавяне на растежа.

На 4 септември BYD намали целта си за продажби за 2025 г. с цели 16% до 4,6 милиона превозни средства.

Ако тези числа се запазят, това ще бъде най-бавният годишен темп на растеж на компанията от пет години. BYD съобщи на инвеститорите по-рано тази година, че очаква да продаде 5,5 милиона превозни средства, но след последното тримесечие тези цели може да се окажат малко високи.

В края на август BYD отчете тримесечни финансови резултати, показвайки печалба, която е намаляла на годишна база за първи път от три години и половина.

 

Тази история е публикувана първоначално от TheStreet на 3 декември 2025 г., където за първи път се появи в секцията „Автомобили“.