Opel актуализира Astra Electric
На автомобилното изложение в Брюксел в началото на януари, Opel представи фейслифта на серията Astra, включително Astra Sports Tourer. Astra Electric получава няколко визуални актуализации, леко увеличен пробег и допълнителни функции.
Фейслифт на Opel Astra
Изображение: Opel
stellantis.com, 11.12.2025 – 13:30
Opel Astra Electric EMP2
Компактните модели автомобили от Stellantis Group, базирани на платформата EMP2, са достигнали средата на своя продуктов цикъл и сега е в ход вълна от фейслифтинг. В края на
август, например, Peugeot представи актуализирания 308, който не само се отличава с напълно преработена предна част с най-новия стил на марката, но и в електрическата си версия с малко по-голяма батерия за удължен пробег и функция Vehicle-to-Load.
Сега е ред на Opel Astra. Преди премиерата си на автомобилното изложение в Брюксел в началото на януари, Opel разкри актуализациите в средата на цикъла за своята компактна моделна гама. Промените в задната част са минимални, но новата предна част е далеч по-впечатляваща. Въпреки че актуализациите не са толкова мащабни, колкото тези за Peugeot E-308, те са забележими веднага: логото на Opel отпред вече е осветено, а допълнителни LED светлини, вдъхновени от Grandland, са интегрирани в черния дизайнерски елемент, известен като „Vizor“. Въздухозаборниците също са преработени, като тяхната изпъкналост варира в зависимост от боята. Освен това, LED фаровете са подобрени, за да включват матрично осветление с 25 000 пиксела от всяка страна, което позволява още по-прецизно осветяване на околността.
В съответствие с E-308, актуализациите на задвижването за Astra Electric са следните: благодарение на подобрената клетъчна химия, енергийният капацитет на високоволтовата батерия е увеличен от 54 на 58 kWh, което позволява пробег по WLTP до 454 километра – с 34 километра повече от преди. По-голяма батерия, като например опцията от 75 kWh, остава недостъпна, тъй като плоските модели, базирани на платформата EMP2, нямат достатъчно място в долната част на каросерията. 115-киловатовият електродвигател на предния мост остава непроменен, което не е недостатък: тестовите шофирания показаха, че този задвижващ агрегат е високоефективен.
Astra Electric вече разполага и с функция Vehicle-to-Load (V2L). Чрез закупуване на съответния V2L адаптер от пазара за аксесоари, потребителите могат да захранват външни устройства, използвайки енергия от батерията на задвижването. Това позволява например зареждане на батерии за електрически велосипеди без електрическата мрежа или използване на електрически инструменти в отдалечени градински парцели.
Вътре в кабината Opel заявява, че кокпитът вече е „още по-ясен“. Забележителната иновация обаче са седалките: дори в базовия модел, Intelli-Seat – разработени вътрешно от Opel и предлагани за първи път в Astra – са включени като стандарт. „Те се характеризират със специална вдлъбнатина, разположена в средата на седалката, която – вдъхновена от дизайна на велосипедните седалки на шосейните велосипеди – намалява натиска върху опашната кост“, обяснява производителят. „Патентованата ергономична функция Intelli-Seat осигурява спокоен комфорт при шофиране дори при дълги пътувания.“
Opel ще разкрие допълнителни подробности за фейслифта на премиерата на модела на 9 януари в Брюксел. В момента петвратата Astra Electric започва от 37 990 евро, докато Astra Sports Tourer Electric е на цена от 39 490 евро.








