Архив

Фантастични постижения | Поглед назад към сезон 2025

Пилотите, състезаващи се с рали автомобили Škoda, постигнаха серия от забележителни успехи през целия сезон 2025. Битката за титлата в европейския шампионат остана драматична доралш шкода последния момент, като в крайна сметка беше спечелена от полския пилот Мико Марчик със Škoda Fabia RS Rally2. Екипажите се отличиха не само в Световния рали шампионат, но и в други континентални серии и множество национални състезания.

  1. 12. 2025

Екипажите на Škoda водиха ожесточени битки на световните рали етапи през 2025 г., постигайки изключителни резултати. Един от най-драматичните акценти беше борбата за титлата в Европейския рали шампионат на FIA (ERC).

рали шкода а аВ последното състезание в Хърватия всичко стигна до финалната надпревара, като трима пилоти все още се бореха за титлата преди старта, двама от които караха автомобили Fabia RS Rally2. Нещата не изглеждаха добре за чешките екипажи в началото на състезанието, като италианското дуо Андреа Мабелини и Вирджиния Ленци дори отпаднаха от борбата за титлата и завършиха трети в европейския шампионат. Полският дует Мико Марчик / Шимон Господарчик обаче засили играта си в неделя и отличното им представяне им донесе желаната титла.

Екипажите на Škoda завършиха сезона на ERC с първо и трето място в генералното класиране, а освен това заеха шесто, осмо, девето и десето. Успех последва и в други континентални шампионати. Хироки Арай / Хироки Тачикуи спечелиха титлата в Азиатско-тихоокеанския регион, докато регионалният ветеран Насер Ал-Атия, заедно с навигатора Кандидо Карера, си осигуриха поредна шампионска титла в Близкия изток – двадесетата си в генералното класиране и втора с автомобил Škoda.

Представяния от световна класа

Пилотите на Škoda също постигнаха силни представяния в категорията WRC2 на Световния рали шампионат на FIA. Екипажите, състезаващи се с Škoda Fabia RS Rally2, постигнаха 18 подиума в 14-те шампионски кръга на сезона, включително пет победи.

Гъс Грийнсмит и Йонас Андерсон триумфираха в Кения и отново на финала на сезона в Саудитска Арабия. Роберто Дапра и Лука Гулиелмети оглавиха подиума в Сардиния, Роберт Вирвесрали шокода ада ад и Яко Вийло спечелиха у дома в Естония; Ян Черни с Ондрей Крайча се възползваха от предимството си на полудомакинството на Централноевропейското рали.

През целия сезон Николай Грязин и Константин Александров постигнаха постоянно силно представяне, завършвайки трети в силно конкурентното класиране на WRC2 и осигурявайки си титлите в WRC2 Challenger. Младият естонски дует Роберт Вирвес и Яко Вийло заеха трето място в класирането на Challenger. Toksport WRT спечели титлата в отборите на WRC2. Титлите от WRC Masters Cup за пилот и навигатор – присъждани на състезатели над 50 години – отидоха при мексиканския испански дует Мигел Гранадос и Марк Марти.

Škoda се чувства като у дома си навсякъде

Автомобилите Škoda Rally2 за пореден път запазиха силно присъствие в националните рали шампионати. Пилотите зад волана на рали специалните автомобили на Млада Болеслав спечелиха национални титли в общо 20 държави, заедно с пет допълнителни титли в клас или настилка (включително успех на асфалт в Ирландия, титли на чакъл във Франция и Италия и регионални шампионати в Мадейра и Азорските острови). Освен чешкия шампионат, екипажите на Škoda са печелили и в Аржентина, Германия, Гърция, Италия, Испания и много други страни.

През сезон 2025 екипажите на Škoda Fabia Rally2 участваха в изумителните 4366 старта в 1240 рали събития. Повече от една четвърт от тях завършиха с подиуми (1154 подиума), включително впечатляващите 442 победи.

Подобрения и тържества, достойни за повода

Най-новото специално издание беше подпомогнато по отношение на скоростта и от пакета за подобрения „Packet 25“, който автомобилният производител представи през март. Той донесе повишена производителност на двигателя, нови амортисьори за чакъл, подобрени характеристики за издръжливост, подобрена вентилация на кабината и няколко други подобрения.

Škoda Motorsport добави различен вид акцент към вече изключителния сезон, като представи фейслифт версия на концепцията Enyaq RS Race през лятото. С дизайнерски решения, рали шкода ада дасъобразени с актуализирания производствен модел, и няколко технически подобрения, Enyaq RS Race демонстрира в реални условия, че не е просто експеримент, а напълно функционална платформа за разработка, свързваща моторните спортове и производствените технологии.

Отделът за моторни спортове отбеляза и 50-годишнината от пускането на пазара на емблематичната Škoda 130 RS. Въпреки че се състезаваше в по-ниска категория, 130 RS спечели точки за общото класиране на Световния рали шампионат и си осигури известна двойна победа в класа на Рали Монте Карло през 1977 г. Тези постижения – заедно със 130-годишнината на чешкия автомобилен производител – бяха почетени с представянето на специалното издание на Fabia 130 по-късно през годината.

Очаква се с нетърпение 2026 г. и вярваме, че тя отново ще бъде изпълнена с драматични битки, в които екипажите на Škoda ще се борят за челни позиции. Феновете на ралитата и марката Škoda имат какво да очакват с нетърпение.