Volkswagen предупреждава, че малките автомобили с бензинов двигател са обречени: „Бъдещето… е електрическо“
Шефът на компанията вярва, че бъдещето в този сегмент е електрическо.
Снимка от: Концепцията Volkswagen ID.Every1
Автомобилните производители въздъхват с облекчение, след като Европейската комисия предлага да отмени забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от
2035 г. Въпреки това, компаниите все още ще трябва да намалят емисиите от автопарка си с 90 процента в сравнение с нивата от 2021 г. Дори преди средата на следващото десетилетие производителите трябва да спазват по-строги цели за CO₂, последната от които влезе в сила тази година. От 2030 г. нататък правилата на играта ще станат още по-строги.
Имайки това предвид, Volkswagen предупреждава, че малките автомобили с бензинов двигател нямат бъдеще в Европа. Главният изпълнителен директор на най-продаваната марка в Европа заяви пред Auto Motor und Sport, че модели като Polo ще станат изцяло електрически. Томас Шефер го нарича така, както го вижда: „Бъдещето в този сегмент е електрическо.“ Разработването на нов автомобил с двигател с вътрешно горене в B-сегмента, който да отговаря на разпоредбите за емисиите, би било непосилно скъпо. Тези разходи неизбежно биха били прехвърлени върху клиентите, което би направило автомобила твърде скъп, за да се конкурира.
Следователно е само въпрос на време, преди суперминито да загуби напълно двигателя си с вътрешно горене, оставяйки ID. Polo да служи като негов косвен наследник. Завръщане в A-сегмента с автомобил, задвижван с бензин, по модела на малкия up! или Lupo, също е изключено. Това решение е безпроблемно, предвид предстоящия приток на сравнително достъпни електрически превозни средства. Електрическото Polo, което ще се появи следващата година, ще струва 25 000 евро в основната си конфигурация.
През 2027 г. производствената версия на концепцията ID. Every1 ще намали входната цена до 20 000 евро. И двете цифри включват данък добавена стойност (ДДС), но не отчитат стимулите, предлагани от някои държави-членки на ЕС. VW също така планира електрически кросоувър с размерите на Polo, представен преди месеци на IAA Mobility Show от концепцията ID. Cross. И трите модела ще се базират на платформата MEB+, разработена изключително за електрически превозни средства.
Въпреки че VW няма да инвестира в нови малки автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, настоящото поколение модели с двигатели с вътрешно горене ще се задържи. Волфсбург не е определил крайна дата за Polo или неговия кросоувър брат, T-Cross. Бензиновите и електрическите автомобили ще се движат паралелно за неопределен период, преди моделите с конвенционално задвижване да бъдат извадени от гамата.
Разглеждайки най-новите данни за продажбите, VW е най-популярният автомобилен производител в ЕС. Това е единствената марка, която надхвърля един милион продажби след първите десет месеца на 2025 г. Европейската асоциация на производителите на автомобили отчита 1 017 781 продадени бройки. Като се вземат предвид Великобритания, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария, общият брой нараства до 1 208 829 превозни средства.
Въпреки че някои прибързано твърдят, че търсенето на електрически превозни средства се охлажда, цифрите разказват различна история, поне в Европа. До октомври електрическите автомобили представляваха 16,4% от пазара на ЕС, в сравнение с 13,2% през същия период на миналата година. Включително страните извън ЕС, споменати по-рано, електромобилите държаха 18,3% дял до октомври. Миналата година превозните средства без двигател с вътрешно горене представляваха 14,8% от пазара в региона. Новите достъпни електрически модели на VW вероятно ще играят значителна роля за стимулиране на търсенето на електромобили през следващите години.








