Fiat Chrysler търси партньорство с Hyundai
Иска да прави превозни средства с водородни горивни клетки
По greencarreports.com
Fiat Chrysler търси партньорство с Hyundai, за да развие технологията за горивни клетки с водород, съобщи главният изпълнителен директор Серджо Маркионе в събота.
Серджо Маркионе е италиански бизнесмен, супербос на концерна Fiat. През 2003 г. Маркионе е независим член на борда на концерна. През 2004 г. е назначен като изпълнителен директор. Успява да спаси концерна от тежкото положение, в което е изпаднал. Въпреки няколко нереализирани проекта през 2004 и 2005 г. свързани с бъдещи модели на концерна, през 2007 г. връща репутацията на марката с възродения ретро-шедьовър Fiat 500.
Откровението дойде след представянето на планираното завръщане на Alfa Romeo в състезанията във Формула 1, проведено в музея Alfa Romeo в Арес, Италия. Очаквайте за това отделна публикация.
„Има потенциал за техническо партньорство с Hyundai, който вече доставя някои компоненти в САЩ“, каза Маркионе пред репортери.
Докато Hyundai предоставя на FCA трансмисии за новия Jeep Compass, корейският производител не търси ексклузивно партньорство с FCA за водород.
„Ние приветстваме интереса от други производители на автомобили към нашите модерни трансмисии и технологии, задвижвани с водород“, казаха в интервю за Блумбърг от Hyundai в понеделник.
Маркионе заяви, че в момента няма какво да съобщи и добави, че е малко вероятно сътрудничеството да се превърне в сливане на двата автомобилни производителя.
Hyundai може да се стреми да ускори развитието си на водород, след като застане зад азиатския конкурент Toyota по отношение на продажбите на световни водородни горивни клетки.
Hyundai продаде версията на компактния си SUV – Tucson, в Северна Америка и очаква да пусне SUV с горивни клетки някъде през 2018 г.
Но Toyota има специален модел за горивни клетки с водород в седана си Mirai, който сега се предлага на няколко пазара по света.
Единственото друго превозно средство, задвижвано с водород, налично в САЩ, е горивната клетка на Honda Clarity; и двете превозни средства се отдават под наем само в района на Калифорния близо до трите дузини работни станции за зареждане на водород, които вече са на разположение.
FCA никога не е продавал автомобил с горивна клетка. На последно място показаха модел с водород – Chrysler ecoVoyager – през 2008 г. на Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт.
През май 2002 г., когато Chrysler беше собственост на германския производител Daimler, американските и корейските производители на автомобили се обединиха заедно с Mitsubishi, за да формират Global Engine Alliance.
На върха си, дъщерното дружество на Global Engine Manufacturing Alliance (GEMA) създаде четири двигателя за трите компании в пет обекта: два в Дънди, Мичиган; два в Южна Корея; и един в Япония.
След като Fiat взе първия си дял от собствеността на Chrysler, американският производител купи дялове на Mitsubishi и Hyundai в GEMA и пое контрола върху завода в Дънди.