Китайският Byton разкри електрическа SUV концепция
Китайската електрическа компания Byton, разкри първата си концептуална кола на изложението Consumer Electronics Show (CES) в Лас Вегас миналата седмица.
Първоначално през септември миналата година, Byton Concept бе под формата на електрически кросоувър с висока конфигурация, който се отличаваше с информационни системи и полуавтономни системи за задвижване.
От гледна точка на дизайна, Byton Concept е смел и футуристичен, въпреки че не толкова, колкото някои предишни шоу коли от същия тип.
Byton няма големи претенции, базовата версия на производствения модел ще струва около $45 000 ($57 215) и ще има пробег от 402 километра.
Базовото ниво е с монтиран отзад електрически мотор с мощност от 273 к.с., въпреки че високопроизводителната версия с два мотора би трябвало да бъде около 476 к.с., с пробег 523 километра, благодарение на по-големия пакет батерии.
Заявените стойности за базовия вариант се конкурират с Tesla Model X 75D, който разполага с 417 километра, а версията с висока производителност е сравнима с модела X P100D (565 км).
В същото време американският и китайски финансиран FF91 на Faraday Future твърдят, че ще има пробег над 600 километра от своята 130kWh батерия – но това ще стане, ако наистина успеят да го изградят.
Вместо конвенционално табло, Byton Concept разполага с масивен дисплей от 1250 мм, който се простира от всяка А-колона до другата.
Допълнителен 8-инчов дисплей също има в центъра на волана, а задните пътници също ползват големи дисплеи с разпознаване на лица и управление с жестове.
Според докладите от представянето на CES, Byton Concept представлява около 85% от предстоящата версия за производството, която след това трябва да създаде изцяло електрически седан и компактно превозно средство, изградени върху една и съща модулна архитектура.
Горепосоченият пазарен модел – определен за около 2019 г. – ще включва автономни системи за управление на ниво 3, като технологията на ниво 4 ще бъде предоставена след края на десетилетието.
Byton е в процес на изграждане на фабрика в Нанкин, Китай, която ще пуска производството на предстоящата гама от електрически автомобили (EV).
Докладите твърдят, че новото съоръжение трябва да има капацитет от 100 000 превозни средства годишно, когато моделът ще бъде пуснат на пазара през 2019 г. и ще той ще се увеличи до 300 000 единици годишно, когато бъде напълно завършен.