Ford: тарифите „Тръмп“ ще навредят на американските автопроизводители
Ще намалят способността им да се конкурират
По businessinsider.com
Цената на „Тръмп“ за стоманата и алуминия може да повиши цените на превозните средства, които неговите избиратели искат да купят.
Ford пикапите, които използват много алуминий в конструкцията си, могат да струват повече.
Администрацията на Тръмп обяви тарифа за вноса на стомана и алуминий, сигнализирайки за готовност за започване на търговска война.
Отговорът на американските производители на стомана и алуминий е бърз и позитивен, въпреки че заслужава да се отбележи, че алуминиевата индустрия в страната е в постоянно отстъпление от 1980 г. насам.
Автомобилите, които използват много стомана и алуминий в своите конструкци, намалиха продажбите си през февруари спрямо година по-рано, а съобщението на Тръмп намали цените на акциите на целия сектор.
„Закупуваме над 90% от нашата стомана за американско производство от американски доставчици“, заяви General Motor в изявление по електронна поща за Business Insider.
„Трябва да разберем по-добре подробностите около обявяването на новата позиция, но в крайна сметка подкрепяме търговските политики, които позволяват на американските производители да спечелят и да растат работни места в САЩ и в същото време да успеят на световните пазари. , показахме, че сме дисциплинирана компания, която има способността да се адаптира към различни пазарни промени по света и ще направим това отново, когато е необходимо.“
Ford също така заяви, че купува голяма част от суровините си на вътрешния пазар за американското производство, но добавя, че по-високите цени на стоманата и алуминия биха могли да навредят на конкурентоспособността на американските компании, съобщава Фил Льо Бей.
Ford се е насочил към използването на по-лек алуминий в своите най-продавани, високо ефективни пикапи F-Series. Намаляването на теглото помага на компанията да изпълнява по-строгите федерални стандарти за икономия на гориво.
Скъпите луксозни автомобили на Tesla, Model S и Model X SUV, използват много
алуминий в конструкцията си, но компанията отказа да коментира тарифата, която ще бъде 10%. (Стоманата би била 25%.)
Производителите на автомобили не са в тъмното за промените в ценообразуването на стоките. По-рано тази година финансовият директор на Ford – Боб Шанкс, заяви, че компанията се готви за по-високи разходи за суровини, за да достигне до крайния резултат.
По време на президентската кампания и през първата си година в кабинета, Тръмп показа слабо разбиране за световната автомобилна индустрия. Така че не трябва да бъде изненада, че той прави точно обратното на това, от което се нуждае индустрията.