Volvo XC40 спечели „Европейска кола на годината“ 2018
Стилният шведски SUV получи престижното отличие
По The Telegraph
Volvo XC40 получи титлата „Автомобил на годината 2018“ от паневропейска комисия от съдии, което го прави един от най-силно аплодираните автомобили през последните години.
Малкият шведски SUV бе приет добре, когато беше представен през септември 2017 г. и оттогава спечели преобладаващо положителни отзиви. През януари XC40 спечели титлата на What Car? Кола на годината 2018, докато по-големите му братя и сестри XC60 спечелиха UK Car of the Year.
В тестовете на The Telegraph, той продължи да се представя добре, печелейки петзвезден рейтинг на първоначалното задгранично пътуване, последван от 8 от 10 точки, когато го пробват по британските пътища.
„За първи път Volvo вече разполага с три SUV в световен мащаб. XC40 ще бъде силен принос за по-нататъшния растеж и ще ни присъедини към новия и бързо развиващ се малък SUV сегмент.“ каза Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars.
Категорията „малки SUV“ е сред най-конкурентните и началната цена на Volvo го поставя на върха на пазара; неговите основни конкуренти са Audi Q3 и Land Rover Discovery Sport.
Наградата „Европейска кола на годината“ се дава на „най-добрия“ автомобил на годината, независимо от сегмента или пазарната категория. Избрана от жури от 60 журналисти от 23 страни в цяла Европа, това е една от най-влиятелните автомобилни награди в света.
Близките претенденти включват яркото ново поколение Seat Ibiza supermini, изпълнителният седан на BMW 5-Series, чисто новият Kia Stinger и Citroen C3 Aircross. Лимузината на Audi A8 и SUV на Alfa Romeo са били по-малко популярни сред съдиите, въпреки че номинацията за краткия списък е признание сама по себе си.
Победителят от 2017 г. беше красивият SUV на Peugeot – 3008. Годината преди това беше Vauxhall Astra, а през 2015 г. – Volkswagen Passat спечели първото място.
Започвайки през 1964 г., наградите „Европейска кола на годината“ представляват интригуваща хронология на автомобилното развитие в Европа. За да може да спечели, автомобилът трябва да е на разположение в Европа и има продажби от над 5000 единици. Отвъд това, няма значение кой автомобил е – спортни коли, салони, хибриди и супермини са станали европейска кола на годината.
Това, обаче, е първата победа на Volvo. Той се нарежда на трето място през 1983 г. със 760, след това е трети отново през 2013 г. – с V40, а втори през 2016 г. – с XC90. Но целта на „Европейската кола на годината“ е да избере ясен победител, а през 2018 г. тази титла отива към XC40.
Volvo неотдавна обяви планове за увеличаване на броя на електрическите и хибридните автомобили в своята гама от модели, както и потвърди дългогодишната си репутация за безопасност.
„Имаме ясна стратегия за растеж и сме ангажирани с водеща роля в автомобилната безопасност, свързаност и електрификация“, каза Самуелсон.
Престижната награда бе обявена в навечерието на автомобилното изложение в Женева т.г. и показа, че 60-те съдии в 23 европейски страни са присъдили на „шведа“325 пункта срещу 242 на Seat и третата по ред серия BMW е с 226 точки. Имало е тежка битка с шофьорски тестове в Италия, Дания, Англия и Франция, където автомобилите са били тествани и тествани отново един срещу друг и други конкуренти в техните пазарни групи.
На четвърто място се появи новото купе на KIA, което взе 204 точки, C3 Aircross на Citroën е със 171 точки, Audi A8 с 169 и Stelvio на Alfa Romeo са със 163 точки.
Всеки член на журито е трябвало да прецени всеки от тези автомобили според следните критерии: дизайн; комфорт; безопасност, работа; икономика; производителност; функционалност; екологични изисквания; удовлетвореността на водачите и цена, с технически иновации и стойност за пари, разглеждани като особено важни атрибути.