Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Volvo XC40 спечели „Европейска кола на годината“ 2018

Стилният шведски SUV получи престижното отличие

Главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон с наградата „Европейска кола на годината“

Главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон с наградата „Европейска кола на годината“

По The Telegraph

Volvo XC40 получи титлата „Автомобил на годината 2018“ от паневропейска комисия от съдии, което го прави един от най-силно аплодираните автомобили през последните години.

Малкият шведски SUV бе приет добре, когато беше представен през септември 2017 г. и оттогава спечели преобладаващо положителни отзиви. През януари XC40 спечели титлата  на What Car? Кола на годината 2018, докато по-големите му братя и сестри XC60 спечелиха UK Car of the Year.

В тестовете на The Telegraph, той продължи да се представя добре, печелейки петзвезден рейтинг на първоначалното задгранично пътуване, последван от 8 от 10 точки, когато го пробват по британските пътища.

caroftheyear_2018_1„За първи път Volvo вече разполага с три SUV в световен мащаб. XC40 ще бъде силен принос за по-нататъшния растеж и ще ни присъедини към новия и бързо развиващ се малък SUV сегмент.“  каза Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars.

Категорията „малки SUV“ е сред най-конкурентните и началната цена на Volvo го поставя на върха на пазара; неговите основни конкуренти са Audi Q3 и Land Rover Discovery Sport.

Наградата „Европейска кола на годината“ се дава на „най-добрия“ автомобил на годината, независимо от сегмента или пазарната категория. Избрана от жури от 60 журналисти от 23 страни в цяла Европа, това е една от най-влиятелните автомобилни награди в света.

Близките претенденти включват яркото ново поколение Seat Ibiza supermini, изпълнителният седан на BMW 5-Series, чисто новият Kia Stinger и Citroen C3 Aircross. Лимузината на Audi A8 и SUV на Alfa Romeo са били по-малко популярни сред съдиите, въпреки че номинацията за краткия списък е признание сама по себе си.

Победителят от 2017 г. беше красивият SUV на Peugeot – 3008. Годината преди това беше Vauxhall Astra, а през 2015 г. – Volkswagen Passat спечели първото място.

Започвайки през 1964 г., наградите „Европейска кола на годината“ представляват интригуваща хронология на автомобилното развитие в Европа. За да може да спечели, автомобилът трябва да е на разположение в Европа и има продажби от над 5000 единици. Отвъд това, няма значение кой автомобил е – спортни коли, салони, хибриди и супермини са станали европейска кола на годината.

Това, обаче, е първата победа на Volvo. Той се нарежда на трето място през 1983 г. със 760, след това е трети отново през 2013 г. – с V40, а втори през 2016 г. – с XC90. Но целта на „Европейската кола на годината“ е да избере ясен победител, а през 2018 г. тази титла отива към XC40.

Volvo неотдавна обяви планове за увеличаване на броя на електрическите и caroftheyear_2018_2хибридните автомобили в своята гама от модели, както и потвърди дългогодишната си репутация за безопасност.

„Имаме ясна стратегия за растеж и сме ангажирани с водеща роля в автомобилната безопасност, свързаност и електрификация“, каза Самуелсон.

Престижната награда бе обявена в навечерието на автомобилното изложение в Женева т.г. и показа, че 60-те съдии в 23 европейски страни са присъдили на „шведа“325 пункта срещу 242  на Seat и третата по ред серия BMW е с 226 точки. Имало е тежка битка с шофьорски тестове в Италия, Дания, Англия и Франция, където автомобилите са били тествани и тествани отново един срещу друг и други конкуренти в техните пазарни групи.

На четвърто място се появи новото купе на KIA, което взе 204 точки, C3 Aircross на Citroën е със 171 точки, Audi A8 с 169 и Stelvio на Alfa Romeo са със 163 точки.

Всеки член на журито е трябвало да прецени всеки от тези автомобили според следните критерии: дизайн; комфорт; безопасност, работа; икономика; производителност; функционалност; екологични изисквания; удовлетвореността на водачите и цена, с технически иновации и стойност за пари, разглеждани като особено важни атрибути.